Ta kontakt med ex

Tack så mycket för svaren alla❤ Det värmer mycket!! Förstår att det jag har gått igenom inte varit okej, men tror inte att han förstår att han gjort mig illa. Det gör det såklart inte okej. Har nämligen inte såhär i efterhand berättat för honom om hur jag upplevde allting, utan han tror nog inte att han gjort fel i frågan om samtycke och det gör att jag vill förklara för honom varför det inte är okej. Men samtidigt tror jag att ni alla har rätt i att det blir bättre att bara gå vidare och strunta helt i honom. Det som gör mig så fruktansvärt irriterad och ledsen är att han förmodligen tror att han är världens bästa människa och att det endast är jag som gjort fel. Om någon har tips på hur man går vidare får ni gärna dela med er av dom också. Kram!!!
Den där känslan av att man vill att den andra ska förstå att det var fel, den går över när man själv läker. Du vet att det han gjorde var fel, det räcker. Nu vet du att han är en person man ska passa sig för, han har ingen koll på andra människors gränser, han respekterar dom inte och tar inte hänsyn till dom. Det bästa är att hålla sig borta från honom. Men för dina egna möjligheter till goda relationer i framtiden så ta kontakt med en terapeut, då kan du också få hjälp med sex. Det finns mottagningar som arbetar speciellt med just den typen av trauman, som det faktiskt är när man har sex mot sin egen vilja. Jag hade sex i många år med en partner trots att jag själv egentligen inte var sugen på sex, jag var orolig att han skulle ha sex med andra annars, att det skulle bli jobbiga gräl eller att jag skulle bli lämnad. Det gjorde att jag trodde att jag inte hade något behov av sex alls eftersom jag inte kände lust i den relationen. Det visade sig dock vara fel när jag sedan varit i relationer där den andra personen visat omsorg om min lust och mina gränser. Det är inget som helst fel på min lust, den bara försvinner (helt naturligt) när jag känner tvång.
 
Det har inte alltid gjort lika ont utan speciellt nu på slutet, men det har väl nästan aldrig varit riktigt skönt. Det svåra känns mest hur jag nu ska kunna ha sex utan att känna mig utnyttjad. Det känns som att jag bara kommer att känna mig smutsig om jag försöker med någon annan :(
Du ska bara ha sex om du själv vill. Det är en bra början. Men ärligt talat, du behöver verkligen komma till insikt att du är värd mer än att vara till för andra. Man har sex för sin egen skull, inte för någon annans skull. Det är inte värt intrånget på sig själv att ha sex trots att man inte vill. Spelar ingen roll om det är för husfridens skull eller vad det nu är för man gör alltid ett intrång och övergrepp på sig själv när man ställer upp för någon annans skull. Gör inte det!

Sex när DU vill ha sex och med någon som vill ha sex med dig. Aldrig annars.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 951
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 036
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har ju nyligen genomgått vad som blev en större bukoperation där en (förhoppningsvis) godartad, stor tumör togs bort. Att det rörde...
Svar
12
· Visningar
835
Senast: Ninnurur
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp