Ta kontakt med ex

Skulle nog egentligen vilja berätta för honom att man inte behandlar en personen på det sättet och förklara för honom hur fel han gjort. För jag tror faktiskt inte att han förstår det själv. Men samtidigt vet jag inte om det är bättre för mig att bara strunta i honom helt eller få ett slags ”avslut”
Tack för svar. Håller med dig helt, det jag funderar på är om det är värt att höra av sig till honom och berätta hur jag upplevt allt. För att få avslut för mig menar jag. Eller om det är bättre att bara gå vidare helt och själv.
Du vill alltså berätta för honom hur du ser på det?
Varför?

Han har sin version av vad som varit och du har din. Det finns ingen anledning för honom at lyssna på din version. På samma sätt som du inte är skyldig att lyssna på hans. Det är över och om du behöver bearbeta gör det hos någon samtalskontakt.Kompis, präst, kurator jourhavande medmänniska eller vad som helst.

Man vill gärna få sista ordet, men det är inte alltid det smartaste
Ta hand om dig själv istället. :heart
 
Nu har det gått en månad utan kontakt och jag funderar på att ta kontakt med honom bara för att berätta för honom hur fel han har gjort och även få svar på varför han gjorde som han gjorde, för jag känner att det är svårt att gå vidare utan. Jag vill inte tillbaka i förhållandet men jag saknar honom ändå väldigt mycket från och tillbaka. Ibland kan jag vara väldigt arg och ibland kan jag tänka att han absolut inte gjort något fel och att jag är problemet.

Någon som har några tips vad ni tror är bäst för mig för att gå vidare? Känner mig så förvirrad, ensam och ledsen.

//Klubbisen

Håller mer ovanstående, skriv ner i detalj vad du skulle vilja säga till honom, låt det ligga lite, läs igen och skriv om eller ändra tills du känner att allt är "sagt" - det är ett väldigt bra sätt att hantera saken och sortera sina egna tankar av ilska eller besvikelse. Men gör det bara för din egen skull, och skicka det INTE till honom.

För det du beskriver är inte en person som är mottaglig för den sortens input du skulle kunna ge, och de svar du söker kommer du aldrig att få. Det leder inte till något bättre att ta upp en kommunikation med en sådan person igen, så fokusera bara på att själv ta dig framåt utan hans inblandning i någon del. Du grejar det!
 
Risken om du försöker prata med honom och få ett avslut är att han kommer dra in dig i sin manipulativa värld igen. Och försöka normalisera att han betett sig helt sjukt hemskt. Det är så lätt för sådana människor utan samvete och moral och det är svårt för dig att inte gå in i era gamla hjulspår. Det kommer inte ge dig nåt mer än mer frustration. Han kommer inte fatta.
Du är fri nu! Det är fantastiskt!!! Bra gjort av dig. ♥️
 
Nej. Kontakta honom inte igen. Och kontaktar han dig så säg möjligen att du inte mår bra av hur han behandlat dig och att han förbrukat sina chanser hos dig. Och träffas inte för någon slags försoning. Det han gjort är över alla gränser och inte ok.

Och så råder jag dig också att ta hjälp NU med någon sorts samtalskontakt eller psykolog så att du får hjälp att bearbeta det du varit med om. Fysiska trauman är väldigt svåra att bearbeta på egen hand. Det är viktigt att våga ta hjälp med det. Inte minst med tanke på att det här var din första sexuella relation.

Ingen har rätt att ha sex med dig utan ditt samtycke, och det låter verkligen inte som om det var speciellt mycket samtycke i er relation! Och det ska absolut inte göra ont, men (bland annat) övergrepp kan trigga försvarsmekanismer i kroppen som gör att man får ont. Har man otur kvarstår det försvaret länge även när man så småningom möter en vettig person.

Det kan man också få hjälp med att förstå och hantera. Jag hoppas att du tar mig på allvar med att du behöver stöd i det här, det är så oerhört onödigt att bära på obearbetade trauman. (Pratar av egen erfarenhet och önskar att någon berättat allt detta för mig för många år sedan)
 
Senast ändrad:
Skulle nog egentligen vilja berätta för honom att man inte behandlar en personen på det sättet och förklara för honom hur fel han gjort. För jag tror faktiskt inte att han förstår det själv. Men samtidigt vet jag inte om det är bättre för mig att bara strunta i honom helt eller få ett slags ”avslut”
Tråkigt att höra att du haft en kille som bettet sig sådär. Det är inte okej! Jag har inte varit med om liknande, men varit med om mobbing och att folk varit elaka när jag var yngre.
När jag blivit äldre har jag iaf blivit bättre på att säga ifrån om någon beter sig så att jag blir ledsen.

För mig kan det iaf kännas bättre att ha sagt ifrån och att markera för sig själv att så som personen gjorde, är inte okej att bete sig mot mig. Men det är stor risk att personen inte alls förstår vad du tycker att den gjort fel.
Men vad som är bäst för dig måste du känna.
 
Det går inte att ha sex med någon mot deras vilja. Det är inget annat än våldtäkt. Då tänker jag främst på situationen på toaletten, där du tydligt inte visat samtycke.

Du bör förstås inte kontakta honom, och jag håller med de andra om att söka samtalsstöd.

Men jag undrar om det här med smärtan, har det alltid gjort ont, från början? Och hur är det med typ gynundersökningar och annan beröring där? Jag frågar, för att jag gick i precis dina skor för tio till tretton år sedan, och jag har sökt mycket hjälp på många olika ställen, så jag kanske kan ge dig några hjälpande ord, om du skulle vilja det.
 
Jag var i en liknande sits med en rövhatt, inte exakt likadant, det fanns känslor kvar när det tog slut. Det jag gjorde var att bryta all kontakt, blockera hans nummer, blockera på sociala medier, raderade och slängde massa bilder jag hade på honom/oss, såg jag honom ignorerade jag honom totalt.
Visst jag var helt förstörd i ett halvår och grät i princip varje kväll. Ångrar inte ens idag att jag gjorde som jag gjorde, det enda jag möjligen kan ångra är att jag inte pratade med någon typ psykolog eller liknande.

Det kommer va en tuff period och det tar olika lång tid för alla innan det känns bättre. Det är en slags sorgeprocess.

Under min sorgeprocess blev jag varse att jag saknade inte honom, jag saknade tvåsamheten och den kan jag hitta igen med någon annan bättre.

Avsluta kapitlet helt med honom, vänd blad och börja på ett nytt kapitel. Du har fått många bra råd i den här tråden, jag kanske är som en upphakad gammal skiva redan det är de enda råd jag kan ge. Ta hand om dig nu, du förtjänar bättre. :heart
 
Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad och ibland känns det som att livet bara ska ta slut.

Han var den första killen jag kysste, hade sex med och var med i ett förhållande. Jag mådde extremt dåligt när han kom in i mitt liv och han var väl som en slags pelare kan man säga. Jag var nog väldigt beroende av honom, trots att jag inte ville erkänna det själv. I början hade jag svårt att släppa in honom men han hörde verkligen av sig till mig hela tiden och gav mig så mycket uppmärksamhet som jag aldrig tidigare fått av en kille. Han var verkligen tydlig med att han ville att det skulle vara vi. Jag hade otroligt dåligt självförtroende och det kändes ofta som att han var motsatsen till mig, visste exakt vad han ville i livet och så vidare. Han hjälpte mig på många sätt till det bättre.

Men samtidigt tror jag att han på något sätt inte brydde sig tillräckligt om mig på det sättet som jag i det tillfället skulle ha behövt. För han visste hur dåligt jag mådde och ändå pressade han väldigt mycket på sex. Jag hade ofta sex med honom trots att jag hade väldigt ont och mådde psykiskt dåligt av det, det blev som ett slags självskadebeteende. Efteråt kunde jag gå in på toaletten och gråta och ibland inte sitta på dagar för att jag hade så ont. Jag sa aldrig nej men jag tycker trots det ändå att han borde ha förstått då jag berättade om att jag tyckte att det var jobbigt och att det nästan var som ett slags självskadebeteende men trots det ville han ha sex hela tiden. En gång hade jag precis spytt (Han hjälpte mig) och han låg bakom mig och utan förvarning drog ner mina trosor och började ha sex med mig. Sådana tillfällen uppstod men inte så extrema, det kändes helt enkelt som att han bara inte brydde sig tillräckligt om mina känslor gällande sexet. Till slut ledde det till att jag inte längre såg det som något jag ville ha utan jag använde bara sex för att få bekräftelse och ville bara få honom att komma, jag struntade helt i mig själv och låtsades bara komma för att han skulle tro att han var bra.

Men samtidigt som det kändes som att han inte riktigt respekterade mig så brydde han sig extremt mycket om mig, ville veta hur min dag var, hur jag mådde, svarade alltid i telefon och så vidare. Därför har jag så svårt att helt enkelt resonera över ifall han verkligen älskade mig eller om han helt enkelt utnyttjade mig. Vi var tillsammans i två år, så jag har svårt att tänka mig att han endast skulle ha varit tillsammans med mig för sex och låtsades bry sig, det tror jag inte.
Jag stannade alltid i förhållandet och gjorde allt för honom, som person blir jag väldigt fäst vid personer nära mig så tror helt enkelt det var därför och han var min första kärlek så mina känslor var/är väldigt starka.

Iallafall så hade vi haft långdistans i cirka 1 månad och förhållandet gick inte jättebra. Det var han som flyttade och började på universitet och han hade väldigt mycket nya saker som tog över hans liv. Vi pratade fortfarande väldigt ofta i telefon och han skrev mycket om hur mycket han saknade mig och så vidare men det var som att han plötsligt helt hade andra saker att prioritera som att han blev medlem i kåren och att plugget tog jättelång tid. Men vi bestämde att trots att det var tufft skulle vi fortsätta kämpa fram till jul då jag skulle åka och bo hos honom en månad och så skulle vi se hur det fungerade.

Jag hade åkt tåg upp till honom vilket tog 20 timmar en väg och bott hos honom i en vecka och då kändes allt bra. Det enda jag hela tiden har känt med långdistans är att han inte har gett allt för att få det att fungera. Han har älskat mig men ändå prioriterat hans nya liv mer liksom. Han har hela tiden från början sagt en massa saker men inte riktigt visat att han ville göra allt för förhållandet.

Iallafall så har vi bokat en flygbiljett till mig över en helg och jag har betalat halva flygbiljetten och ställt in jobb för att kunna spendera tid med honom. Några dagar innan han kommer ner har vi ett snack om allting då saker har känts lite sådär och jag säger till honom att jag vill att han ska vara säker på att han verkligen vill försöka, annars vill jag inte hålla på med honom i helgen för det hade varit för jobbigt för mig. Även att jag tycker det är lite konstigt att jag ska betala halva biljetten då han ändå ska hälsa på sina kompisar och sin familj. Han betalade halva min biljett men det var en mycket billigare biljett då jag åkte tåg och jag åkte upp bara för hans skull.
När han kommer ner känns det såklart lite smått overkligt och konstigt, det var trots allt över en månad sedan vi senast träffades. Men jag och min pappa åker och hämtar honom på flygplatsen och sedan åker vi hem till mig. Jag är väldig tydlig med innan vi ska ha sex att jag inte vill ha sex om inte allt är helt bra. Han säger att allt är bra och vi har sex flera gånger under helgen, det är alltid han som tar initiativ och man märker absolut inte att något är fel. Han är även gullig annars och säger att han älskar mig och så vidare. Vi spenderar lite tid tillsammans men mest med andra då han vill träffa sin familj och sina kompisar hela tiden. Vi får alltså inte så mycket egentid och den tiden vi får har vi mest sex. Jag försöker väl att prata med honom om problem och så vidare men han säger bara att allt är bra och sedan vill han ha sex. Innan han åker tar jag upp med honom och kollar så att allt är bra och vad han tycker om helgen. Han säger att allt är jättebra och att han har haft en mysig helg. Men så fort han åker svarar han inte längre exakt lika kärleleksfullt som vanligt och två dagar senare får jag ett samtal då han ringer och gör slut med mig. Han säger att han tappat känslor och gjort i cirka två veckor. Jag frågor honom varför han då har bettet sig som han gjorde i helgen och han svarar bara att han ville skydda sig själv och att han fortfarande är attraherad av mig.

Jag känner mig otroligt utnyttjad och ledsen vilket jag sa till honom men han tog inte åt sig alls utan tog bara upp saker som han tycker att jag gjort fel. Jag känner mig bara så felbehandlad genom hela relationen men speciellt den sista helgen då jag gav upp så mycket men han kunde inte ens vara ärlig mot mig eller ens respektera mig tillräckligt.

Nu har det gått en månad utan kontakt och jag funderar på att ta kontakt med honom bara för att berätta för honom hur fel han har gjort och även få svar på varför han gjorde som han gjorde, för jag känner att det är svårt att gå vidare utan. Jag vill inte tillbaka i förhållandet men jag saknar honom ändå väldigt mycket från och tillbaka. Ibland kan jag vara väldigt arg och ibland kan jag tänka att han absolut inte gjort något fel och att jag är problemet.

Någon som har några tips vad ni tror är bäst för mig för att gå vidare? Känner mig så förvirrad, ensam och ledsen.

//Klubbisen
Jag förstår att du känner dig utnyttjad och ledsen. Han har ju definitivt utnyttjat dig sexuellt trots att du sagt att du inte vill ha sex eller får ut något av ert sex. Jag tycker absolut du ska ta kontakt med en terapeut och prata om det du varit med om. Ta inte kontakt risken är bara att han utnyttjar dig igen.
 
Han kommer aldrig förstå för han har aldrig brytt sig om dig utan bara sig själv. Det var kul medan det varade, för honom, nu har han andra lekkamrater som är roligare och har inget intresse av dig längre. Hårt men sant.

Försök hitta en samtalskontakt för att kunna lägga det här bakom dig. Du mådde dåligt när ni träffades och han har utnyttjat dig och ditt mående hela tiden. Bästa hämnden är att du går vidare, starkare än någonsin förr och låt aldrig någon behandla dig så här igen. Ta hjälp, bryt mönstret, red ut din sorg och smärta och ta hand om dig själv.
 
Jag var lite i samma situation som du. Kontaktade snubben efteråt via mail och berättade hur illa han gjort mig. Fick noll respons.
Oklart om det verkligen gav mig något mer än att jag blev ännu mer förbannad på det jävla arslet.
 
Tack så mycket för svaren alla❤️ Det värmer mycket!! Förstår att det jag har gått igenom inte varit okej, men tror inte att han förstår att han gjort mig illa. Det gör det såklart inte okej. Har nämligen inte såhär i efterhand berättat för honom om hur jag upplevde allting, utan han tror nog inte att han gjort fel i frågan om samtycke och det gör att jag vill förklara för honom varför det inte är okej. Men samtidigt tror jag att ni alla har rätt i att det blir bättre att bara gå vidare och strunta helt i honom. Det som gör mig så fruktansvärt irriterad och ledsen är att han förmodligen tror att han är världens bästa människa och att det endast är jag som gjort fel. Om någon har tips på hur man går vidare får ni gärna dela med er av dom också. Kram!!!
 
Det går inte att ha sex med någon mot deras vilja. Det är inget annat än våldtäkt. Då tänker jag främst på situationen på toaletten, där du tydligt inte visat samtycke.

Du bör förstås inte kontakta honom, och jag håller med de andra om att söka samtalsstöd.

Men jag undrar om det här med smärtan, har det alltid gjort ont, från början? Och hur är det med typ gynundersökningar och annan beröring där? Jag frågar, för att jag gick i precis dina skor för tio till tretton år sedan, och jag har sökt mycket hjälp på många olika ställen, så jag kanske kan ge dig några hjälpande ord, om du skulle vilja det.
Det har inte alltid gjort lika ont utan speciellt nu på slutet, men det har väl nästan aldrig varit riktigt skönt. Det svåra känns mest hur jag nu ska kunna ha sex utan att känna mig utnyttjad. Det känns som att jag bara kommer att känna mig smutsig om jag försöker med någon annan :(
 
Tack så mycket för svaren alla❤ Det värmer mycket!! Förstår att det jag har gått igenom inte varit okej, men tror inte att han förstår att han gjort mig illa. Det gör det såklart inte okej. Har nämligen inte såhär i efterhand berättat för honom om hur jag upplevde allting, utan han tror nog inte att han gjort fel i frågan om samtycke och det gör att jag vill förklara för honom varför det inte är okej. Men samtidigt tror jag att ni alla har rätt i att det blir bättre att bara gå vidare och strunta helt i honom. Det som gör mig så fruktansvärt irriterad och ledsen är att han förmodligen tror att han är världens bästa människa och att det endast är jag som gjort fel. Om någon har tips på hur man går vidare får ni gärna dela med er av dom också. Kram!!!
Jag förstår inte varför han skulle kunna tro att du gjort något fel? Och hade han varit vettig skulle han redan nu förstå att vad han gjort mot dig inte är ok.

Som andra skrivit är sex utan samtycke inte sex utan våldtäkt. Även om fysiskt våld inte nödvändigtvis förekommit. Det är helt hårresande att läsa om hur han förgripit sig på dig. ❤️ Och även om du känner dig äcklad så är det viktigt att du förstår att DU inte gjort fel även om du inte gjort våldsamt motstånd eller på annat sätt protesterat. Det borde tillexempel vara solklart för vem som helst att en person som just spytt och mår väldigt dåligt knappast är sugen på sex. Det ska man inte ens behöva säga något om!

Väldigt tveksamt att du kan ändra hans uppfattning av situationen och mer troligt att du blir mer ledsen av hans reaktion på ett eventuellt samtal.

Jag vet inte hur gammal du är, men det brukar finnas väldigt fint stöd att få på ungdomsmottagningar. De kan helt säkert hänvisa dig till någon som kan hjälpa dig. Du behöver någon stabil person att prata om dina upplevelser med. Det är både svinjobbigt och befriande, och framförallt kommer det att hjälpa dig mycket i framtiden om du tar tag i det redan nu.
 
Det har inte alltid gjort lika ont utan speciellt nu på slutet, men det har väl nästan aldrig varit riktigt skönt. Det svåra känns mest hur jag nu ska kunna ha sex utan att känna mig utnyttjad. Det känns som att jag bara kommer att känna mig smutsig om jag försöker med någon annan :(
Det kan säkert ha varit kroppen som börjar skicka smärtsignaler när den känner igen saker som sker som förut lett till smärta. Det låter som vaginism och/eller vestibulit (plus själva traumat bakom händelserna såklart). Du kan läsa lite på om dem om du vill på 1177.se och det kan kännas lättare att ha namn på problem vid kontakt med gynekolog.
Jag vill väldigt gärna råda dig att ta hjälp av någon samtalskontakt och ev om du känner att du orkar i framtiden ta kontakt med en gynekolog. Men jag tror att samtalskontakten bör vara prioritet nummer ett nu när det är så nytt.
 
Jag vill också poängtera igen tydligt att det är viktigt att prata med en professionell person om vad du varit med om. Vänner och familj kan absolut vara ett stöd om du vill prata med dem. Men de har sannolikt inte kunskapen att hjälpa dig att hämta dig fullt ut. Det kan hända att du får dåliga råd i all välmening, som tex. att glömma och gå vidare. Det är väldigt skönt att prata med någon som inte är emotionellt engagerad på samma sätt som familj och vänner. Plus som sagt att de mött många personer i samma situation som dig förr.

Trauman sätter sig djupt och även om du så småningom kan förtränga vad du varit med om minns din kropp vilket kan ge ihållande problem med intimitet och ångest många år framöver. Tex obehag vid beröring och försvarsmekanismer som vaginism och vestibulit. Men det går att hämta sig och bli sig själv igen.
 
Tack så mycket för svaren alla❤ Det värmer mycket!! Förstår att det jag har gått igenom inte varit okej, men tror inte att han förstår att han gjort mig illa. Det gör det såklart inte okej. Har nämligen inte såhär i efterhand berättat för honom om hur jag upplevde allting, utan han tror nog inte att han gjort fel i frågan om samtycke och det gör att jag vill förklara för honom varför det inte är okej. Men samtidigt tror jag att ni alla har rätt i att det blir bättre att bara gå vidare och strunta helt i honom. Det som gör mig så fruktansvärt irriterad och ledsen är att han förmodligen tror att han är världens bästa människa och att det endast är jag som gjort fel. Om någon har tips på hur man går vidare får ni gärna dela med er av dom också. Kram!!!

När jag tänker tillbaks på de övergrepp som jag varit med om så tror jag inte att dessa personer förstått vad de gjort. Många har tyvärr en uppfattning om att en våldtäkt måste ske med våldsamt motstånd och skrik, och helst utomhus i en buske för att det inte ska finnas några otydligheter om saken. Eller att ett sexuellt övergrepp är när ens chef kör ner handen i ens trosor på julfesten. De allra flesta övergrepp sker dock i helt andra situationer, och väldigt ofta i situationer där parterna redan har någon form av relation. Men många har bristande kunskap om detta och tror exempelvis att tjata sig till sex är okej. De tror att när man slutar göra motstånd så är det samma sak som ett ja, och att allting därmed är i sin ordning. Som tur är har vi idag fått en lite bättre lagstiftning kring detta som förtydligar vad en våldtäkt är, även om det i praktiken är mycket svårt att döma.

Jag har skrivit det många gånger på Buke när det kommer till kärlek, men tiden läker alla sår. De känslor du har nu och den orättvisa du känner kommer att svalna, och ganska snart kommer du att undra hur han kunde ha så mycket makt över dina känslor. Jag skulle råda dig att ta ett steg tillbaks och gå tillbaks till dig själv. Du vet ditt värde. Du vet att han har gjort fel. Ingenting om vad han eventuellt tycker eller tror kan ändra på det, så du kan gott vända andra kinden till och gå vidare i ditt liv med huvudet högt.

Om du ska ta med dig en enda sak från vad jag skrivit så ta med dig detta: Pojkar glömmer man, sexuella trauman glömmer man inte. Så se till att du tar hjälp med det sistnämnda, obearbetade trauman kan komma krypande många många år senare även om man vid stunden inte la så mycket vikt vid det. Jag skulle kunna berätta mycket om det här ämnet så om du någon gång känner att du skulle behöva ventilera det så är det bara att skicka ett PM.
 
Senast ändrad:
Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad och ibland känns det som att livet bara ska ta slut.

Han var den första killen jag kysste, hade sex med och var med i ett förhållande. Jag mådde extremt dåligt när han kom in i mitt liv och han var väl som en slags pelare kan man säga. Jag var nog väldigt beroende av honom, trots att jag inte ville erkänna det själv. I början hade jag svårt att släppa in honom men han hörde verkligen av sig till mig hela tiden och gav mig så mycket uppmärksamhet som jag aldrig tidigare fått av en kille. Han var verkligen tydlig med att han ville att det skulle vara vi. Jag hade otroligt dåligt självförtroende och det kändes ofta som att han var motsatsen till mig, visste exakt vad han ville i livet och så vidare. Han hjälpte mig på många sätt till det bättre.

Men samtidigt tror jag att han på något sätt inte brydde sig tillräckligt om mig på det sättet som jag i det tillfället skulle ha behövt. För han visste hur dåligt jag mådde och ändå pressade han väldigt mycket på sex. Jag hade ofta sex med honom trots att jag hade väldigt ont och mådde psykiskt dåligt av det, det blev som ett slags självskadebeteende. Efteråt kunde jag gå in på toaletten och gråta och ibland inte sitta på dagar för att jag hade så ont. Jag sa aldrig nej men jag tycker trots det ändå att han borde ha förstått då jag berättade om att jag tyckte att det var jobbigt och att det nästan var som ett slags självskadebeteende men trots det ville han ha sex hela tiden. En gång hade jag precis spytt (Han hjälpte mig) och han låg bakom mig och utan förvarning drog ner mina trosor och började ha sex med mig. Sådana tillfällen uppstod men inte så extrema, det kändes helt enkelt som att han bara inte brydde sig tillräckligt om mina känslor gällande sexet. Till slut ledde det till att jag inte längre såg det som något jag ville ha utan jag använde bara sex för att få bekräftelse och ville bara få honom att komma, jag struntade helt i mig själv och låtsades bara komma för att han skulle tro att han var bra.

Men samtidigt som det kändes som att han inte riktigt respekterade mig så brydde han sig extremt mycket om mig, ville veta hur min dag var, hur jag mådde, svarade alltid i telefon och så vidare. Därför har jag så svårt att helt enkelt resonera över ifall han verkligen älskade mig eller om han helt enkelt utnyttjade mig. Vi var tillsammans i två år, så jag har svårt att tänka mig att han endast skulle ha varit tillsammans med mig för sex och låtsades bry sig, det tror jag inte.
Jag stannade alltid i förhållandet och gjorde allt för honom, som person blir jag väldigt fäst vid personer nära mig så tror helt enkelt det var därför och han var min första kärlek så mina känslor var/är väldigt starka.

Iallafall så hade vi haft långdistans i cirka 1 månad och förhållandet gick inte jättebra. Det var han som flyttade och började på universitet och han hade väldigt mycket nya saker som tog över hans liv. Vi pratade fortfarande väldigt ofta i telefon och han skrev mycket om hur mycket han saknade mig och så vidare men det var som att han plötsligt helt hade andra saker att prioritera som att han blev medlem i kåren och att plugget tog jättelång tid. Men vi bestämde att trots att det var tufft skulle vi fortsätta kämpa fram till jul då jag skulle åka och bo hos honom en månad och så skulle vi se hur det fungerade.

Jag hade åkt tåg upp till honom vilket tog 20 timmar en väg och bott hos honom i en vecka och då kändes allt bra. Det enda jag hela tiden har känt med långdistans är att han inte har gett allt för att få det att fungera. Han har älskat mig men ändå prioriterat hans nya liv mer liksom. Han har hela tiden från början sagt en massa saker men inte riktigt visat att han ville göra allt för förhållandet.

Iallafall så har vi bokat en flygbiljett till mig över en helg och jag har betalat halva flygbiljetten och ställt in jobb för att kunna spendera tid med honom. Några dagar innan han kommer ner har vi ett snack om allting då saker har känts lite sådär och jag säger till honom att jag vill att han ska vara säker på att han verkligen vill försöka, annars vill jag inte hålla på med honom i helgen för det hade varit för jobbigt för mig. Även att jag tycker det är lite konstigt att jag ska betala halva biljetten då han ändå ska hälsa på sina kompisar och sin familj. Han betalade halva min biljett men det var en mycket billigare biljett då jag åkte tåg och jag åkte upp bara för hans skull.
När han kommer ner känns det såklart lite smått overkligt och konstigt, det var trots allt över en månad sedan vi senast träffades. Men jag och min pappa åker och hämtar honom på flygplatsen och sedan åker vi hem till mig. Jag är väldig tydlig med innan vi ska ha sex att jag inte vill ha sex om inte allt är helt bra. Han säger att allt är bra och vi har sex flera gånger under helgen, det är alltid han som tar initiativ och man märker absolut inte att något är fel. Han är även gullig annars och säger att han älskar mig och så vidare. Vi spenderar lite tid tillsammans men mest med andra då han vill träffa sin familj och sina kompisar hela tiden. Vi får alltså inte så mycket egentid och den tiden vi får har vi mest sex. Jag försöker väl att prata med honom om problem och så vidare men han säger bara att allt är bra och sedan vill han ha sex. Innan han åker tar jag upp med honom och kollar så att allt är bra och vad han tycker om helgen. Han säger att allt är jättebra och att han har haft en mysig helg. Men så fort han åker svarar han inte längre exakt lika kärleleksfullt som vanligt och två dagar senare får jag ett samtal då han ringer och gör slut med mig. Han säger att han tappat känslor och gjort i cirka två veckor. Jag frågor honom varför han då har bettet sig som han gjorde i helgen och han svarar bara att han ville skydda sig själv och att han fortfarande är attraherad av mig.

Jag känner mig otroligt utnyttjad och ledsen vilket jag sa till honom men han tog inte åt sig alls utan tog bara upp saker som han tycker att jag gjort fel. Jag känner mig bara så felbehandlad genom hela relationen men speciellt den sista helgen då jag gav upp så mycket men han kunde inte ens vara ärlig mot mig eller ens respektera mig tillräckligt.

Nu har det gått en månad utan kontakt och jag funderar på att ta kontakt med honom bara för att berätta för honom hur fel han har gjort och även få svar på varför han gjorde som han gjorde, för jag känner att det är svårt att gå vidare utan. Jag vill inte tillbaka i förhållandet men jag saknar honom ändå väldigt mycket från och tillbaka. Ibland kan jag vara väldigt arg och ibland kan jag tänka att han absolut inte gjort något fel och att jag är problemet.

Någon som har några tips vad ni tror är bäst för mig för att gå vidare? Känner mig så förvirrad, ensam och ledsen.

//Klubbisen

Nu känner jag inte ditt ex, men bara utifrån det du har skrivit så tror jag att han kommer inte förstå själv vad han har gjort för fel. Ni kommunicerar på olika våglängder. Jag tror inte heller att han skiter i dig, men han har bestämt sig för att er relation är slut nu och han kommer stålsätta sig mot all kritik han får. Så tror jag.

Sen tror jag absolut att DU behöver gå och prata med någon. Det känns som att du har gått över dina egna gränser flera gånger i er relation för att behaga honom och så ska det inte vara. Så ska inte dina framtida relationer se ut. Men jag tror inte att det kommer ge dig någonting i förlängningen att försöka få honom att förstå, det är han inte mottaglig för (nu). Det är möjligt att han själv kommer inse i framtiden att han betett sig som ett as mot dig, men jag tror absolut inte att han kommer erkänna det för sig själv just nu. Det är han han han och hans behov.

Har också känt den där känslan när jag var yngre och hade relationer med killar som var höga på sitt eget ego. Man vill SÅ gärna att dom ska förstå vilken skada deras hänsynslösa beteende gör på ens egen redan sköra självbild, men dom kan inte förstå och dom vill inte försöka förstå.
 
Men kom igen nu ts, efter allt som varit med metoo, samtyckeslag, genusdiskussioner etc etc kan du väl inte mena på riktigt att du tror att en karl inte fattar att det är fel och oönskat att trycka in en kuk på en som står vid toaletten och spyr? Det är våldtäkt, inget annat... Han kommer naturligtvis aldrig att erkänna det för dig dock. Blocka honom så det inte finns en chans att du tar kontakt med honom... För din egen skull.
 
46516228_320148725473583_8351693932911919104_n.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 275
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 930
Senast: Hazel
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 164
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 091
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp