Ta studielån eller inte?

Sv: Ta studielån eller inte?

Jag säger som vissa andra, att om det är sannolikt att du kommer köpa en bostad inom rimlig tid efter studierna så hade jag tagit studielån. För pengar till kontantinsats är inte så tokigt att ha.

Själv valde jag att ta studielån så länge jag fick även om jag hade kunnat klara någon termin mer utan, för att inte använda upp alla pengar jag hade sparade.
Köpte en lägenhet direkt efter studierna, vilket inte hade varit möjligt om jag inte hade haft sparade pengar till kontantinsatsen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Orkar inte med att vara anonym och sånt, så blottar mig väl lite mer än jag egentligen är bekväm med men skit samma. Ber om ursäkt i...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 413
Senast: Trott
·
Relationer Idag när jag vaknade hade jag meddelande på telefonen från min bror (på okänt nr) om att han ville att jag skulle ta ett lån på 150...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 785
Senast: Avalbane
·
Skola & Jobb Jag pluggar på heltid och den här terminen har jag även jobbat ca 80% så jag har inte tagit något csn. Det funkar dock inte så till...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp