Ta ut obetald semesterdag

Jo jag inser ju att jag borde ha planerat lite bättre (hade velat åka och hälsa på syster och systerdotter) och fördelat dagarna på bättre sätt :) får inte ta tjänstledigt om jag inte ska börja plugga...

Nu hänger inte jag med här riktigt. Du menar att 25 dagar/5 veckors ledighet inte räcker för att kunna hälsa på syster och systerdotter?
Hur långt bort bor de egentligen???

Nu hänger inte jag med här riktigt. Du menar att 25 dagar/5 veckors ledighet inte räcker för att kunna hälsa på syster och systerdotter?
Hur långt bort bor de egentligen???

Nej. Eftersom jag gärna hälsar på mer än 1 gång per år.

Nu hade jag lyckats använda upp alla mina dagar så de var slut. Dom bor i Stockholm och jag tar då ledigt fredagen och måndagen för att få ordentligt med tid tillsammans.

Nä, fast det är ju betald ledighet. Det kan likaväl kallas för semester som obetald semester (tjänstledig utan lön). Jag har ju samma lön över hela året och inte uppehållstjänst, utan en vanlig semestertjänst.

Fast då har du ju jobbat 45 timmar/vecka (eller liknande) under resten av året för att skrapa ihop den tiden, så 60-65 dagars ledighet skulle inte jag kalla det (dotter till en lärare)

Jag tror att vi hade 30 dagar på förra jobbet. Vi fick iaf 5 extra semesterdagar. Dessa var pengamässigt inte lika mkt värda som de vanliga semesterdagarna men ledig fick man vara. Sen hade vi flex och där kunde man ju jobba in tid att vara ledig för. Man fick också gå några timmar minus på den och gick det mer så drogs det från lönen. Fick i princip alltid vara ledig när man behövde.

Nu har jag inga semesterdagar utan blir uppsagd över sommaren. Får semesterersättning på lönen istället, men jag har inte riktigt fattat hur. 400kr fick jag på senaste lönen, tyckte det lät lite? Kanske vi får resten på slutlönen? Ingen aning. Svårt att få ledigt också, finns inga vikarier när någon är sjuk heller..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 491
Senast: Edla
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 491
O
Skola & Jobb Jag kommer återgå till mitt arbete 2/3 efter föräldraledighet. Tror inte att jag får någon betald semester i år, men visst har jag ändå...
Svar
9
· Visningar
1 841
Senast: Osthyvel
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 892
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka