Tabac-hästar

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare knyttet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 6 173
Sv: Tabac-hästar

så som jag uppfattade så hade hon blivit erbjuden att köpa henne 2004. och de jag menar är att 2004 finns det ingen chans att hon kan ha blivit erbjuden till de då hon redan var köpt av mig 2001 och är född -98.

Aha, ja då förstår jag. Jag tolkade ett inlägg som hon skrev 2004 som att hon någon gång skulle ha fått frågan om ho ville köpa. Det borde ju rimligen ha varit före ni köpte henne och bra för er att hon inte gjorde det. :D

Vunnit SM? Det kan jag inte tro, eftersom det var Pålex K som vann det året om jag inte minns fel...

Georg tabac sprang enligt Travsport.se in 171 300 på 28 starter, varav 5st var vinster.:)

Stämmer bra, att det var Pålex K. som vann. Någon Tabac häst har aldrig vunnit SM.

Aha, ja då förstår jag. Jag tolkade ett inlägg som hon skrev 2004 som att hon någon gång skulle ha fått frågan om ho ville köpa. Det borde ju rimligen ha varit före ni köpte henne och bra för er att hon inte gjorde det. :D

Och ganska troligt är att du tolkade det hela alldeles rätt..:D:D

AM

Vi har en häst på skolan som heter Jas Tabac (finns på aln.se)
Det absolut bästa kallblod vi har på skolan!
Tunn, men ändå fin herre (E:Leik Kvikk)

Jasen kommer jag ihåg från min tid på Wången, kanonfin o snäll, ja alla tabac hästar jag träffat på har varit fina :)

Vunnit SM? Det kan jag inte tro, eftersom det var Pålex K som vann det året om jag inte minns fel...

Georg tabac sprang enligt Travsport.se in 171 300 på 28 starter, varav 5st var vinster.:)

Fel summa av mig sorry. SM vinsten har jag bara blivit informerad av säljaren att han vunnit .:confused: kan ha fått fel info men det spelar inte mig någon roll då han är min gose ändå:love:

Du har helt säkert fått fel information. SM är ett av de större loppen för kallblod som avgörs i Sverige och har i dagsläget kring 200.000kr i förstapris. Din häst har sprungit okej, men inte varit någon jättestor stjärna precis. Du kan googla på SM för kallblod så får du fram alla vinnare. Givetvis är hästen lika bra för det...men konstig säljare som häver ur sig sådana påståenden. Du kan hitta informationen om din häst på travsport.se :D

Liknande trådar

Avel Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit... 2
Svar
26
· Visningar
1 483
Senast: Syrax
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 713
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 336
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Leverera valp vid 12 veckor?