Täby Galopp, starttider osv?

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Fitness
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 379
F

Fitness

Jag tänkte besöka Täby Galopp någon helg och titta på lopp. :)
Har aldrig tittat på galopp förut så blir första gången!
Vilken tid på dagen brukar första start vara? Och hur länge brukar det hålla på?
När man satsar pengar, fungerar det likadant som när man satsar på trav?

Sv: Täby Galopp, starttider osv?

Du har perfekt tajming! På söndag är det Stockholm Cup! Bästa dagen på hela året! Jag kör hela vägen upp till obygden för att gå på tävlingarna.:bump::bump:

Du får kolla närmare på Täbys hemsida men på söndagar brukar tävlingarna börja vid ett och sen håller det på till fem.

Spelformerna är ungefär de samma som på travet men det är lättare att hitta vinnare för det är sällan några hästar som blir fast i dödens och galopperar gör dom allihopa!:angel:

Du kan gå in på Svensk Galopps hemsida, tror adressen är svenskgalopp.se, där hittar du massor av information!

Välkommen till verkligheten!:D

På söndag är det en stor tävlingsdag och första start är 13.00 :) Sista start brukar gå någon gång vid 17.00 men det varierar lite på hur många lopp det är.

Utöver det vanliga spelsorterna, som vinnare, komb, trio, kan du spela på v65 och dagens dubbel.

Edit: Camilla hann före :p

Tusen tack för svar! :bow:
Ser fram emot en rolig dag på söndag! :D

Ända skillnad i spelet är, att komben (tvilling) inte är självvändande. Istället för 1-2 får man spela 1-2/1-2. Annars skall 1 vinna före 2.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 719
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 165
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 979
Senast: ildiko
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 281
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V