täcke efter ridning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cavat_best
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 219
C

cavat_best

va har era hästar för täcke nu i stallet efter ridning? min har ett sånt där 3 färjat kombitäcke .. från hansbro.. som "suger ut" svetten :bow: :bow:

Sv: täcke efter ridning

Min häst är klippt så hon torkar på nolltid...

hon torkar i spolspiltorna sen får hon sitt stalltäcke på sig som är ett 150 grams HW lr ett celitc power halvhals, 170 gram.

Min häst har oftast inte täcke på efter ridning. Bara om jag släpper ut henne efteråt. Ibland tar jag på henne ett ylletäcke om hon svettats mycket, men bara en stund innan jag åker hem/ tar ut henne.

min har ett fleecetäcke, om hon inteär svettig lägger jag på ett tunt fodrat regntäcke direkt istället då det är det hon brukar ha i hagen.

Jag har ett Hansbo Kombitäcke.

Har sytt på bensnören, så det funkar som stalltäcke också. :)

Ett nytt fint blått fleecetäcke med hals från Jacson.
Senare i vinter kommer han ha på sig ett "Chillcheeta Half Combo Rug" från Shires, eller något av mina andra stalltäcken.

Mvh Huntress :)

Brukar inte täcka efter ridning då min pålls oftast ej blir svettig, men är hon blöt eller nylinimenterad får hon ha ett såntdär Ylletäcke i Tysklands färger, de är fenomenala på att "suga ut" fukt!

hansbo kombitäcke e jättebra tycker ja :love:

Är han svettig blir det fleecetäcket.
Annars om jag bara vill behålla honom varm har vi ett gammalt thermo täcke för inomhus bruk som är kalasbra.

ylle täcket

Senast ändrad av en moderator:

Jag torkar av min häst med en trasa/handduk om han är blöt eller svettig efter en ridtur. :smirk:

Jag lägger på ett fleccetäcke efter det.

cavat_best skrev:
va har era hästar för täcke nu i stallet efter ridning? min har ett sånt där 3 färjat kombitäcke .. från hansbro.. som "suger ut" svetten :bow: :bow:
I stallet har han ett rutigt Mark todd-täcke, eller ett burberry-bomullstäcke. Om han är svettig efter ridning får han en fleecepyjamas från equiline med fast hals, men det är inget han har över nätterna

Själv använder jag ett fleecetäcke med hel hals när pållen är svettig. Suveränt.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka