H
Hingsten
Började fundera lite över hur jag ska göra med täcken på pållen i transporten.
Hästen det gäller har fått sommarpälsen och går utan täcke i hagen så länge det är plusgrader och inte regnar..det trivs han bra med, svettas hyffsat lätt annars.
Resan tar väl 1,5 timme och när vi åker första vändan så är det kanske endast 2 plusgrader ute...men på hemfärden är han nog svettig samt att det är varmare ute.
Kan tyvärr inte svara på om transporten är isolerad eller ej...ska ta reda på det. Tycker dock att det brukar bli ganska varmt i den.
Åh, jag slänger in ytterligare en fråga
: Jag måste ha hönät (eller liknande) till honom, var skulle ni hänga det? Framme vid fönstret/gallret? Och var skulle ni i så fall binda upp hästen? Hehe första gången jag åker med den här hästen, så jag är extra försiktig.
Så, kom med förslag och motivera gärna
Hästen det gäller har fått sommarpälsen och går utan täcke i hagen så länge det är plusgrader och inte regnar..det trivs han bra med, svettas hyffsat lätt annars.
Resan tar väl 1,5 timme och när vi åker första vändan så är det kanske endast 2 plusgrader ute...men på hemfärden är han nog svettig samt att det är varmare ute.
Kan tyvärr inte svara på om transporten är isolerad eller ej...ska ta reda på det. Tycker dock att det brukar bli ganska varmt i den.
Åh, jag slänger in ytterligare en fråga
Så, kom med förslag och motivera gärna