Shaggy
Trådstartare
Hur gör jag ska jag lägga på täcke eller ska hon få gå utan.
Novan har under sommaren haft mycket problem med länd och kors så nu när det har börjat regna så mycket så har jag lagt på henne ett täcke för att hon inte ska bli nerkyld. Sedan tidigare vet jag att hon har väldigt lätt för att spänna sig/ få ont i bog bringa när hon har täcken på sig. Täcket hon har passar rätt så bra och har trots att hon tidvis haft det på dygnet runt inte gett minsta antydan till skav eller tufs i pälsen.
Igår var det kört hon var stenhård i bringan och hade ont
=fick knappt röra henne där. Hur gör jag ska jag låta henne bli blöt och kall om ryggen och kanske riskera att hon får ytterligare problem där eller ska jag låta henne få ont i bogen/bringan. Helt enkelt vad är bäst pest eller kolera
.
Novan har under sommaren haft mycket problem med länd och kors så nu när det har börjat regna så mycket så har jag lagt på henne ett täcke för att hon inte ska bli nerkyld. Sedan tidigare vet jag att hon har väldigt lätt för att spänna sig/ få ont i bog bringa när hon har täcken på sig. Täcket hon har passar rätt så bra och har trots att hon tidvis haft det på dygnet runt inte gett minsta antydan till skav eller tufs i pälsen.
Igår var det kört hon var stenhård i bringan och hade ont