Täcke i transport?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sensual
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 624
Sv: Täcke i transport?

Det beror på vad det är för årstid/väder och hur varmt/kallt det är.
Jag brukar köra med fleece, termo, ibland regntäcke om det ösregnar och man vet att man skall stå ute med hästen, nät eller ingenting alls. Helt beroende på vädret.

Sv: Täcke i transport?

Svarar som Ickiz, helt beroende på vilket väder det är, nu på sommaren åker mina nakna eller med nättäcke, om det ä rlite kyligare på kvällen ex, så brukar jag ha ett tunt svettäcke, på vintern kör jag thermotäcke eller ulltäcke, ifall jag har varit och tränat brukar jag ha fleece eller ulltäcke underst och sedan ett lite tjockare över, eller bara fleece + ulltäcke.

På hösten kör jag ofta med bara fleecetäcke elelr något tjockare!

som sagt helt beroende på årstid och väder :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Oknytt
·
Utrustning Tips på bra flugridtäcke Har en häst som blir tokig av älgflugor och ett täcke borde hjälpa lite iallafall
Svar
5
· Visningar
258
Senast: Emmi
·
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
772
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka