Täcke med omlottknäppning?

HannaZ

Trådstartare
Har sett täcken som sitter omlott framtill och som knäpps på sidan av halsen.
Vet någon var man kan få tag i dessa.
Verkar vara bra för att undvika bogskav.

/Hanna

Sv: Täcke med omlottknäppning?

börjes har. Merkar bra tycker jag. det är på travsidorna. vet inte varför, alla hästar kan väl ha det?

Tror att Z-täcket har sådana..

Jag har Börjes travtäcke med omlottknäppning. Det har varit vattentätt och fleecefodret är ett plus, däremot så är knäppmekanismen lite hal och det har hänt OFTA att en eller två av remmarna ("bogspännena") har glidit loss.
Hästen rev sönder täcker totalt i en mittsöm över ryggen, men efter att jag hade lagat det så har det hållt sig helt. Det var även lite stort i bogen till min häst.

Det håller honom torr, men av någon anledning så ligger regnet kvar på täcket och det blir lite småtungt och det är dyngsurt på utsidan; men så länge hästen är torr så gör det väl inte så mycket.

Jag har ett ylletäcke som knäpps omlott och älskar det! Hästen har ganska kraftig hals vilket gör att alla täcken (bucas tex) inte passar om man inte kan justera halsstorleken. Minns dock inte var jag köpte det, tyvärr.

Olympic har iaf regntäcken som göres med omlottknäppning. tyvärr tror jag dom får bogskav lika lätt me dom. min lille får det iaf : ) sen går spännena lättare sönder om dom är på sidan av hästen.varför vet jag ej. bara något jag märkt : ) :d

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
585
Senast: skiesabove
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
875
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka