Täcke till blöt hund

lulski

Trådstartare
Jag undrar om någon här har något bra tips på täcke till hund som man kan använda för att de inte ska bli kalla och även torka lite fortare om de t ex varit i och simmat osv? Jag har en 1-årig jaktlabbe som verkar benägen att få vattensvans :(

Jag undrar om någon här har något bra tips på täcke till hund som man kan använda för att de inte ska bli kalla och även torka lite fortare om de t ex varit i och simmat osv? Jag har en 1-årig jaktlabbe som verkar benägen att få vattensvans :(

Det finns ju dom där snordyra täckena som ser ut som handdukar. Dogmania säljer nog sådana.

Det finns ju dom där snordyra täckena som ser ut som handdukar. Dogmania säljer nog sådana.

Ja, jag har sett dem på Dogmania och det är väl något sånt jag tänker mig men det gör ju inget om det finns något billigare men med ungefär samma funktion :D

Jag gillar BoTs nättäcke, pälsen torkar fort och håller hunden varm.

Ulltäcke alla dagar. Ull värmer även när det är blött, till skillnad från fleece och bomull.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Grazing
·
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: cassina
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 124
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025