Bukefalos 30 år!

aglaonema

Trådstartare
Jag ska köpa nytt täcke till min shettis men tycker det är jättesvårt att hitta ett då det bara finns ofodrade regntäcken och täcken med 100 g fyllning behöver shettisar inte något mittemellan eller? Hade tänkt mig fleece eller 50 g fyllning men verkar som att dessa i princip inte tillverkas.

Förr (haha, tycker jag säger det dagligen nuförtiden) sa man att fleecefodring motsvarade 100 gram.

Annars skulle jag skaffat ett tunnare fleecetäcke att använda under regntäcket vid behov.
Jag köpte både regntäcke och vintertäcke till vår shettis, men ingetdera blev använt under alla år vi hade henne. Hon hade helt makalös päls :)

Förr (haha, tycker jag säger det dagligen nuförtiden) sa man att fleecefodring motsvarade 100 gram.

Annars skulle jag skaffat ett tunnare fleecetäcke att använda under regntäcket vid behov.
Jag köpte både regntäcke och vintertäcke till vår shettis, men ingetdera blev använt under alla år vi hade henne. Hon hade helt makalös päls :)
Är faktiskt 100 g som fleecefoder eller är det varmare undrar jag, en shettis får ju lätt för varmt? Finns ju även 50 och 80 g fodring men inte så mycket på shettistäcken verkar det som.

Senast ändrad:
Nog för att shettisen säkert klarar sig med ett ofodrat täcke det ska användas då det snöar regnar mycket vintertid för att hästen inte ska behöva stå våt i många dagar men jag tycker ändå det känns bättre att lägga på ett täcke med lite foder när det är kallt ute.

Fick inte med resten jag skrev ser jag nu.
Strömsbergsgård säljer både Amigo Petit och Pony kollektionen, beroende på vilken stl din shettis behöver. Där finns ett par 50g täcken med eller utan hals.

Jag har haft flera shettisar och tycker att ofodrat har fungerat bäst eftersom de har så mycket päls.

Kolla dessa på Ridersport!

Regntäcke Plus 0g Ponny Haglunds inklusive avtagbar hals​

499 kr

Regntäcke 50g New Basic 2.0 Haglunds​

524 kr (Ordinarie pris 699)

Liknande trådar

• Trasigt täcke
  • Tips på täcke som inte trycker kring manken
  • Lippo fazzino, Equipe oxer, Barnsby?
  • Täcke och huva

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser