Täcke och huva

Bukefalos 30 år!

hundvalpen

Trådstartare
Jag behöver tips på billiga men bra huvor/täcken.
Jag har en äldre dam på 24 år som behöver täcke och huva då hon blir uppäten!! på sommaren. Men hon lyckas alltid få av sig dom och göra sönder dom, därav billigt pris gärna! De blir att köpa några varje sommar och vill därför inte lägga tusentals kronor styck. Flughuvorna får hon alltid av sig så gärna någon som ni vet sitter bra och inte åker av superlätt! Tack på förhand!

Jag behöver tips på billiga men bra huvor/täcken.
Jag har en äldre dam på 24 år som behöver täcke och huva då hon blir uppäten!! på sommaren. Men hon lyckas alltid få av sig dom och göra sönder dom, därav billigt pris gärna! De blir att köpa några varje sommar och vill därför inte lägga tusentals kronor styck. Flughuvorna får hon alltid av sig så gärna någon som ni vet sitter bra och inte åker av superlätt! Tack på förhand!
Gärna fast hals förövrigt!

Jag tänker att köpa bättre kvalite gör att täckena håller? Rambo täcken är dyra men ett rejält material..Jag gillar både horseware med båge och shires men alla huvor går ju att klia av sig om de vill..

Jag tänker att köpa bättre kvalite gör att täckena håller? Rambo täcken är dyra men ett rejält material..Jag gillar både horseware med båge och shires men alla huvor går ju att klia av sig om de vill..
Jag har provat med dyrare täcken! Men hon tar sönder allt… Vet inte hur hon lyckas men efter 1 vecka är det stora hål i täckena. Därför vill jag helst inte spendera alltför mycket. Men jag ska absolut kolla in dom!

Ett tips är att leta begagnat om du vill komma ner i pris.
Min valack hatar alla insekter och där har Rambo hoody gjort somrarna väldigt mycket lättare för honom. Från att springa som en tog till att lugnt stå och beta.
Men han är också en sån som älskar att klia sig mot saker så i slutet av sommaren strimlade han tillslut sitt hoody.
Så i år har jag köpt två begagna i bra skick, fick två för halva priset mot för vad ett nytt kostar.
Sedan är det ju så att ju bättre insektstäcke desto mindre kliar dom sig, förhoppningsvis.
På mina är Rambos flughuva med båge det enda som funkar. Stoet tar inte av sig den, andra huvor tar hon av sig direkt.
Valacken som är mer pillig tar av sig den ca en gång per dag eller var annan dag när han rullar. Men andra huvor tar han av direkt.
Går att hitta såna begagnade också.

Rambo protector är dyra (finns en del begagnade till salu) men outstandning, helt annat material än vanliga flugtäcken och sägs vara ”självreparerande” om det går hål av en gren eller liknande.
Jag har haft billigare flugtäcken men de sitter skit och/eller går sönder direkt. Så även om ovan nämnda täcke är dyrare lär det hålla så du slipper köpa nya hela tiden.

Flughuvor tycker jag shires med öron sitter kanon, eller Rambo med båge över ögonen. Shires har hållt bättre för mig, Rambo gick sönder i öronen efter bara några veckor (men så har min sjukt stora öron med). De billigare varianterna sitter så dåligt över hästens ögon så där tycker jag inte man kan vara snål!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka