BernT

Trådstartare
Jag ska köpa nytt regntäcke och det blir antagligen ett hw, men eftersom jag måste beställa vill jag vara säker på strl.
förut har min häst alltid haft 130, men nu passar det inte längre. blir alldeles för trångt i bogen.
Så senaste täcket, ett rambo köptes i 140, men det är nästan för litet i bogen det med, och nästan för långt.
Ska jag beställa ett strl 140?
Är regntäckena bredare? För rambot som han har är ett flugtäcke.

Sv: Täcke

Om det bara är för litet i bogen så kan ju en grej vara att köpa en "bogbreddare" som jag så fiffigt kallar den. Man spänner fast den i fronten i de riktiga spännena och bogen blir på så vis större! Kan ju vara ett alternativ.

Sv: Täcke

Ao, men har Hw såna? Har bara sett såna från Bucas och då passar väl inte spännena ihop.

Graendal:
Grejen med de är att de blir för stora runt halsen. De ligger inte an eller vad man ska säga mot halsen så när det regnar rinner det in jättemycket vatten och blöter ner stalltäcket (har inte täckesbyten i stallet).
Däremot passar de perfekt i bogbredd, men inte i halsen :p
typiskt att min häst är felskapad ;)

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 445
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 810
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 400
Senast: Cattis_E
·
Utrustning När jag köpte min häst hade han väldigt lite hull och muskler. Då fick han ett nytt täcke från horseware, amigo 0g med disc front i...
Svar
12
· Visningar
1 585
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka