Täcken för större bogparti?

Yttik

Trådstartare
Vilka täckesmärken/modeller är mer rymliga i bogen? Min ena drar 145 i täcke men fått ha 155 för rymmas med bogen. Men måste väl finnas modeller som är rymligare?

Sv: Täcken för större bogparti?

Jag har exakt samma problem. Men jag har accepterat att få köra på 155. Men som ovan skrev Amigo XL är nåt jag ska prova ett täcke nästa gång för att se om det är någon skillnad. Men nu har jag full garederob i 155 så han får ha dem tills det behöver förnyas. Har shires på min och de funkar jättebra i 155. Jag gillar dem för de är så djupa och täcker hans mage :p Han är så grov så nätta täcken blottar halva magen. :angel:

Men ja, jag har provat mycket och allt nästan kräver en strl större. Så Amigo XL är det enda jag har tänkt prova framöver bara för å se. Annars nöjer jag mig med en strl större. Men det är för att det funkar på min häst. Det kanske inte funkar lika bra med din?

155 funkar men han påminner mig om skateboardkillar när det hänger på rumpan hihi :D

Horsware har täcken för Quaterhästar. De har mer plats i bogen än andra täcken.

Shires och Three Crown (samma tillverkare som shires)! Rymliga över både bog och mage.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 780
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
740

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka