Täcken från Exklusiv

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emelit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 575
E

emelit

Nån som har erfarenheter? Zlatan beställde visst därifrån i början av sommarn, och har inte fått några täcken än! :eek:

Så, hur var det för er? Fungerade servicen? Och hur var täckena?

Sv: Täcken från Exklusiv

Nja, sidan är väl hafsigt uppbyggt tycker jag. Vissa länkar funkar inte osv. Jag vågar heller inte beställa, med tnake på var Zlatan råkade ut för...Men de har ju så snygga täcken! :)

Jag fick mitt täcke efter mindre än en vecka.!

Vad bra! :) Vad var det för täcke? Är du nöjd?

jag beställde ett täcke- iof ett ridtäcke därifrån!
i våras (april) och de hade 30% rea på ALLT :D

betalade ca 450 kr för mitt bävernylonridtäcke med teddyfodring och extra tillägg-guldpaspoal samt ett bommullsschabrak, hopp, vitt med svart kantband och extra tillägg-guld paspoal.

riktigt billigt tyckte jag! ridtäcket är super, varmt och bra, håller tätt för regn och bra passoform. snyggt oxå!
schabraket är oxå bra, lite stelt dock och lite halvtjockt (bra), blev fint i färgkombinationen och gled inte bakåt när man red med det.

mina kom efter ca 1,5-2 vecka/or tror jag

Woho! Då var det klubbat! Jag beställer :cool:

emelit skrev:
Nån som har erfarenheter? Zlatan beställde visst därifrån i början av sommarn, och har inte fått några täcken än! :eek:

Så, hur var det för er? Fungerade servicen? Och hur var täckena?

Jag har bara handlat i deras butik och jag har aldrig varit så nöjd med några täcken som deras, ett täcke släppte i en söm till "rumplappen" men de lagade det med en gång när jag var där.

De har aldrig läckt, passformen har varit väldigt bra på mina hästar samt att de höll för allt vad "täckesmarodörerna" hittade på (de som på 3 veckor gjort sönder 5 täcken tidigare).

Ett plus är också att de har "mellanstorlekar" typ 140, 150 inte bara 145 och 155. Sen kan man helt välja kantbandsfärg efter vad man gillar också.

Måste dock säga att deras fleecetäcken är stora i storleken, skull nästan tippa på att man kan ta en storlek mindre än normalt.

Åhå, vad bra! :)
Har du med bogveck eller såna där veck i halsringningen?

Beställde ett ländtäcke i ylle och ett fleecetäcke med hals därifrån för ett par år sen kanske. Och jag tror inte jag fick vänta så länge, utan jag fick dem rätt snabbt.
Båda täckena är bra, bra passform o är fina, så jag e nöjd. Visst det är väl inga kvalitets/märkestäcken direkt, men funkar fint att ha som vardagstäcken.

Jag köpte ett regntäcke från dom för ganska länge sedan (när den nya sidan inte riktigt var klar).
Det bästa är att i ett mail eller ringa och beställa det du vill ha då blir det rätt och du får svar på ev frågor. Jag var jätte nöjd med mitt täcke tyvärr så växte hästen ur det... men, men det är sånt som händer.
Har tänkt att jag ska beställa ett vinter täcke från dom men det blir nog inte förr än nästa vinter. måste "göra slut" på dom jag har.

emelit skrev:
Åhå, vad bra! :)
Har du med bogveck eller såna där veck i halsringningen?

Jag har båda varianterna men jag tycker helt klart den med veck i halsringningen ligger allra bäst, har inte haft något som helst bogskav på hästarna om haft dessa.

Jag fick mitt samma vecka som jag beställde det! Ett marinblått fleecetäcke med hel hals, jag är supernöjd med det.

jag beställde ett ridtäcke därifrån i vintras och det kom efter ca 1½ vecka tror jag!

Enligt deras hemsida så har de bara täcken med 135 g eller 435 g foder. Stämmer det? Har de inget mellan tjockt täcke?
/M

Jag har beställt av dom & det var inga problem alls.

Jag tror att jag väntade i över ett halvår på ett set med schabrak, ridtäcke och fleecetäcke m. brodyr på allt. Inte så jävla kul. Men när de väl kom så var allt ju väldigt bra och snyggt.

Juste, jag har andra ridtäcken därifrån också fast utan brodyr, de behövde jag inte vänta längre än normalt på. Så de kanske är brodyren som de inte klarar av att hålla tiden på?

jag beställde ett ridtäcke och fick det efter två veckor kanske...
tycker dock att dom har väldigt höga fraktkostnader..

Har ett ridtäcke med brodyr och ett ylletäcke med löstagbar hals därifrån.
Ylletäcket lyckades min sambo specialbeställa eftersom det inte finns i deras ord. sortiment. Han visste att jag letat efter sådant länge, så han ringde upp dem och fixade (julklapp), trots att han inte kan mer om hästar och deras utrustning, än att de bits fram och sparkas bak. Jättefint brunt med guldpasspoile.
Dom har superservice!

Liknande trådar

Utrustning Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen... 2
Svar
24
· Visningar
1 036
Senast: Sassy
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 779
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 403
Senast: Cambrie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner