Täcken från Haglunds.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SarahOlofsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 8 664
S

SarahOlofsson

Jag fick hem en katalog från Haglunds idag o tittade på deras täcken. Tyvärr finns det inga bilder där täckena sitter på hästar så man ser inte riktigt passformen.. Är det någon som ha dessa täcken o kanske någon bild så man ser om det kan tänkas passa min häst??? :confused:

Sv: Täcken från Haglunds.

Jag har ett täcke därifrån och jag skulle inte rekommendera att köpa. Mitt täcke har gått upp i sömmarna, och totalt trådat sig vid bogspännet där det är kardborrefästning också. Går sönder väldigt lätt. Sitter helt ok på min polle (arab), har tyvärr ingen bild.

vi har en inackordering som har haglundstäcken och dom sitter fruktansvärt illa.. ffa halvhalstäckena.

Har haft ett fleecefodrat regntäcke, som nu har gått till de sälla jaktmarkerna.. Satt okej på hästen, men har inga bilder med det på tror jag. Gick sönder i bogen efter lite tuffa tag, men så länge det höll så funkade det.

fel sesong men har bara deras flugtäcke, men tycker det har suttit bra på min häst, gick dock sönder i ena bogspännet när pållen fick en spark, annars har det hållt, tyg och annat är helt. Så lär nog hänga med en sommar till iaf :)

20433183.jpg

ok passform, dock fick min känsliga häst skav. regntäckena håller väldigt dåligt emot regn, kvalitén..ehh skulle inte ens vilja kalla det kvalitet, mitt repa upp sig från manken och över halva ryggen. bara sådär, ingen sömm eller liknande..:/

*kl*

jag hoppas att ni alla reklamerat täckena om de är så kassa.. köpte av dem i falsterbo ett våffeltäcke, helt okey inget att klaga så på.. men krympte i tvätten. reklamerade det via telefon samtal, men ehövde aldrig skicka täcket tillbaka utan jag fick pengarna tillbaka bara och fick behålla de. så dom skötte reklamationen bra i alal fall..

24641455.jpg

Så sitter mitt med hals.. =)

och såhär satt det utan hals
24346124.jpg
¨

det gick dock sönder när andra hästen fastnade i det

Senast ändrad:

Jag har deras vintertäcke med halvhals, det sitter verkligen förjävligt, det glider åt sidan och är ivägen för pålle. Nä ush. Det används därför bara som reservtäcke. Dock har jag haft mitt 3 år nu tror jag, och använde det mer till min förra häst, och det har hållit fast det fått utstå mycket från små terroristponnysar till hagkompisar.

här har han ett täcke under.

t9h004.jpg

2cn6uma.jpg

Har ett gäng ylletäcken som jag använder när jag transporterar hästarna. Helt okej, men används inte så ofta/så länge. Vintertäcket däremot var litet och sömmarna var av dålig kvalitet

Jag har två fleecefodrade täcken som jag köpte tidigt i höstas och jag är väldigt nöjd med dem. De har hållit tätt trots allt höstregnade. Fleecefodret har inte ens haft en tendens att vara fuktigt trots en hel dags regnande. De ligger bra och stilla på min kallblodstravare modell grövre, bättre än andra märken som vill hasa sig över till ena sidan. Och inte har de gått sönder, inte än i alla fall.

Efter att ha sett dina bilder verkar det som om det täcket skulle kunna passa min gamla Lippa som är så bred över bogarna att alla täcken är för trånga där...

Något att tänka på alltså...

en av hästarna i stallet har ett sådant. Täcket glider ofta snett och har väldigt dålig passform. Sedan gillar jag inte heller den extremt tjockt fodrade halsdel som täcket har. Har aldrig kännt på ett täcke med så mycket foder i halsen.:crazy:

Ja, rymligt i bogen är det absolut, jag skulle nog få in två hästar i mitt.:eek:

kl
Köpte ett ylletäcke därifrån som tyvärr var alldeles för stort i bogen så det sitter riktigt illa efter en natt. Snyggt annars. Skulle inte rekommendera dessa ylletäcken till hästar som inte är av den rejälare typen :crazy:

Vi har flera stycken och av varierade kvalite. Vi köpte vi vintertäcken och regntäcken (båda med hals). Passformen är lite si och så men till bredbogade hästar så satt de bra (på hästar som är smala fram så snurrar de bara). Regntäckena är nu 4 år senare fortfarande i användning efter omimpregnering. Vintertäckena har gått allt eftersom. Regntäckena har varit mycket bra i funktion men sömmar och spännen har fått bättras på sista året. Deras nya regntäcken ser ut att vara bättre i passform än de vi har.

Stora i storlekarna, glider på sniskan, ger skav.

Men håller tätt gör dom i alla fall, nu när dom är nya kanske. Stallägaren har ett regn och ett vinter till sin ena häst som köptes i höstas (täckena och hästen köptes i höstas hehe).

Än håller dom i sömmar och sånt i alla fall.. Och mot väderlek.

Våra regntäcken höll nästan 3 år innan de började läcka

Fick ett fleece fodrat regntäcke med min häst när jag köpte han och det slängde jag direkt, ffa så va det extremt mycket hår i fleecet(vilket det blir i alla fleecetäcken) och sen när jag provade det så satt det väldigt dåligt speciellt över bogarna. Tror inte att det har varit regntätt heller.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 203
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
976
Senast: Shixle
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 169
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Blandraser och renraser
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka