Täcken st 105

Apollo

Trådstartare
Söker ett innetäcke till shettisen. Inget fleece utan ett "riktigt" innetäcke.
Thermomaster täckena går inte de är för snäva över bogen.
Vad har ni till era maxade, kraftiga shettisar?
Nån sort som har bra passform för dessa små?

Sv: Täcken st 105

Kika efter Eventtäcken, dom gillar jag väldigt mycket till dom små. Butiker som säljer Hansboprodukter brukar ha det.

Hej!
Jag har haft problem med barnens ponny och täcken...
Hon är så svankig, så alla täcken jag prövat har gett skav på manken..
Men har envist försökt med tex dem från h**ks.

Men sedan prövade jag HW täcken, och de är kanon!
Absolut bästa passform, håller varmt och torrt, och nu har jag bytt ut hela hennes garderob mot dessa underbara täcken:laugh:
Och då har jag både Rhino och Amigo täcken till henne.

Skriver under på Deus. Haft problem hitta vettiga till shettisen, TM inte funkat alls, endera för snäva över bogen eller så drunknat. HW fungerar excellent och finfin passform. Han har 95 i HW, och är kraftig och hemmamät till cirkus 105 - 107 cm, dvs inte minsta modellen men inte nödvändigtvis just maxad heller.

mmm, jag håller med dig..
Men jag vet inte om man får skriva ut namn där jag köper:confused:
För där tycker jag att det är bra priser och fantastiskt snabba leveranser!
Blev riktigt förvånad, hade räknat med minst en vecka, men de var här på två dagar:bow:

Har ett rhino och det sitter bra även om det är väldigt stort i storleken. Sen har jag ett amigo, men där tycker jag bogspännena är lite knepiga, dom sitter ganska lågt. Och täckena är väldigt långa på sidorna, det är lite sådär.

Fast jag kan bara tycka att det är bra att de är långa, för då lägger dom sig ju under magen oxå, vilket jag tycker är super.
Det är ju inte roligt om dom blir kalla om magen.
Jag spänner in så mycket jag kan bara och dom täcker ju väldigt bra om benen med.

Känns mest som att längden inte är anpassad ordentligt, visst går ju HWs täcken längre ner än många andra men det blir lite klänningsaktigt.

Blir lite orolig över att de inte har 105, utan 100 eller 110. Tog ett 110 så får vi se. 105 har alltid varit precis så jag hoppas det inte blir för långt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 841
Senast: Emine
·
Katthälsa Har en honkatt på ca 2 år som är hittekatt, levt som förvildad och livnärt sig på sopor. Hon kom till mig i juni då jag är jourhem, hade...
Svar
0
· Visningar
612
Senast: Emine
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 719
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka