Täcken till shettisar?!

Ajabaja

Trådstartare
Hej!
Jag måste få tag i BRA regntäcken till min shettis! Blir tokig på att aldrig hitta några med bra passform! Har något enstaka som jag fått av en kompis & som är ganska gammalt. Sen så har jag givetvis ett bucastäcke till lillshettisen oxå eftersom c-ponnyn bara kunde ha deras passform.. Men alla täcken är så trånga i bogarna! När han var avställd & rasade i vikt & muskelmassa så satt de kanon, men nu när han är kraftigare än någonsin över bogpartiet så sitter de som korvskin & ofta hamnar de på sniskan när han har rullat sig.
Köpte ett täcke med bogveck men när det gled bak så började ryggdelen mitt på ryggen så jag lämnade tillbaka det & betsämde mig för att bogveck inte är anpassade för shettisar än.

Är det någon som har sett perfekta regntäcken till dessa kraftiga shettisar? (han är inte onormalt kraftig, ca 103 hög men en musklig grabb.):confused: :confused: :confused:

:bow: :bow:

Sv: Täcken till shettisar?!

Jag har för mig att Horseware (Amigo, Rhino, Rambo) har täcken i små storlekar. Det är ju BRA täcken!

Vilken storlek behöver du?

105 är hans storlek, men de är ofta lite trånga. Större kan han garanterat inte ha. Har ett underbart tjockt vintertäcke med bogveck som sitter perfekt från termo master, men jag har även deras regntäcke & det sitter riktigt illa! För de gör inte regntäcken i den storleken med bogveck..
Men jag ska kolla horseware!:bow: :bow:

Jag har haft samma problem men sen köpte jag Horseware-täcken till min shettis o de sitter kanon på honom! Dock verkar alla täckestillverkare tro att alla shettisar är supertjocka för kryssgjordarna under magen e alltid för långa!

Vi köpte ponny täcket från B*rjes, finns i 85-105cm, till våran lilla skrutt.

Tycker att passformen är rätt okej och det håller vatten borta riktigt bra. Dock har vi samma problem med att täcket snurrar sig men det verkar inte spela ngn roll om det är bogveck eller inte, har 1 vinter- och 1 regntäcke med bogveck (E*ent) och B*rjes täcken i samma utföranden utan bogveck om vi är klart nöjdast med de sist nämnda när det gäller vatten och vind.
Bäst av allt är att dom inte kostar skjortan heller!

Nu impregnerar vi iofs alla täcken innnan vi börjar använda dom så det kan ju vara en av faktorerna till att B*rjes täckena håller tätt då jag sett här på buke att många INTE är nöjda med dom, men det är då vi och ffa Lakej!

Lycka till i täckesdjungeln! :D

har sett nån som säljer en massa små täcken på tradera vet inte hur de passar man kanske kan vara nåt att titta på

Jag har Börjes regntäcken till mina hästar (shettis och haflinger). Igår hade vi ju riktigt busväder och täckena åkte på. Det öste regn från ca 10-tiden på förmiddagen till 19-tiden när de kom in. Jag var imponerad när jag tog av täckena. Haflingern var HELT torr under täcket och shettisen var bara lite fuktig på ena sidan (inget vått på rygg eller rumpa alls). Jag har INTE impregnerat täckena, så de verkar stå emot väta bra ändå. Priset är ju rätt också...:D

shires täcken passar jättebra på min shettis, och han är också riktigt grov.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka