Täckesbehov

lil-sis

Trådstartare
Ponnyn ska nog bo på lösdrift i höst. Dels så föredrar jag det så pga min allergi, dels är det billigare, dels trivs hon ute och sedan börjar hon bli lite känslig i luftrören = behöver vara UTE.

Men rida hade jag tänkt göra ändå. Och då måste jag klippa henne för om drygt en månad ser hon ut som en isbjörn :rofl: Helklipper nog inte tror jag.

Men vad och hur många täcken behöver jag egentligen?

Har tre innetäcken från ofodrat till tjockt fodrat. Har ett regntäcke med hals, ett mellanfodrat med fast hals och ett "tjockt" horseware men utan hals och svanslapp (känns som ett reservtäcke).

Vad skulle Ni komplettera med? Färg, märke etc är oväsentligt, funktionen är det viktiga!

Sv: Täckesbehov

Regntäcke med hals, bra att ha flera så man kan byta om det regnar mycket. Vintertäcke. Fleece/ulltäcke att lägga på som extra foder eller när hästen inte är riktigt torr efter ridturen. Det är nog vad jag skulle börja med i alla fall.
/carran

Sv: Täckesbehov

Ahhh just det. Jag har ett fleece med gjordar, ett fleece utan gjordar och ett med hals :eek: (Vet inte var jag ska göra av alla täcken).

*Extra regntäcke ´antecknar´

Liknande trådar

Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 976
Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo... 2
Svar
29
· Visningar
3 238
Senast: Gabriol
·
Övr. Hund Då känns det som att det börjar bli dags att fundera på lite täcken inför hösten och vintern. Det är min första hund och jag känner mig... 2
Svar
28
· Visningar
5 771
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Russvallacken ska få ha täcke i vinter tänkte jag iom. att han kommer vara fullt igång året runt för att inte riskera att bli tjock och...
Svar
7
· Visningar
1 182
Senast: gulkiwi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka