täckesbreddare?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lill_flesky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 386
L

lill_flesky

Fungerar det? Jag har ett täcke som det är väldigt bra utskruning på men som tyvärr är lite för trångt, skulle behöva göra lite mer plats i bogen, funderar på att köpa (eller kanske göra en egen? ngåon som provat?) en täckesbreddare. Ni som har det, funkar det verkligen? Jag är ngt skeptiskt, men jag gillar täcket, och det gör hästen också, så det känns dumt att inte använda det.

Det funkar säkert om du har täcken med sådanna spännen som passar till "breddaren"..

d finns ju olika slags spännen. sverigetäcket har den med "snabbknäppen" men ja har sett med vanliga spännen också.. kommer bara inte ihåg vart :crazy:

Funderar på att köpa sådan också, från HorseWare som har vanliga spännen. Funkar så vitt jag vet bra :)

hur ser den ut med vanliga spännen? får liksom inte riktigt ihop det :crazy:
lite jobbigt dock, mitt täcke är lysblått, tror ni att jag lyckas hitta en lysblå täckesbreddare? :D

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 205
Senast: sweep
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 227
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 398
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
653
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?