Täckestips!

Inka-90

Trådstartare
jag skulle behöva ha lite hjälp från er. jag behöver täcken till min ena häst, främst utetäcken ( regn, övergång, vintertäcke ) men även ett stalltäcke. inte några jättetjocka.
hästen är gammal och rids inte mer än någon tur i skogen då och då.
Det är en Quarter så hon är lite bredare i bogen.

Nu till frågean, har ni tips på bra billiga täcken, att Horseware är bäst det är det ingen tvekan om, men de kostar en slant oxå, så har ni tips på bra hållbara täcen med bra passform till ett bra pris?

Sv: Täckestips!

Jag köpte ett Shirestäcke i tordags, helt underbart för det priset, 100g regntäcke. 375 kr på rean. Passar perfekt på den bredbogade fjordingen, så borde funka på quarter också.

Sv: Täckestips!

jag skulle behöva ha lite hjälp från er. jag behöver täcken till min ena häst, främst utetäcken ( regn, övergång, vintertäcke ) men även ett stalltäcke. inte några jättetjocka.
hästen är gammal och rids inte mer än någon tur i skogen då och då.
Det är en Quarter så hon är lite bredare i bogen.

Nu till frågean, har ni tips på bra billiga täcken, att Horseware är bäst det är det ingen tvekan om, men de kostar en slant oxå, så har ni tips på bra hållbara täcen med bra passform till ett bra pris?

Vill du inte ha HW tycker jag att Shires är väldigt bra. De har fina både inne och utetäcken. Väljer du deras dyraste utetäcken 700-1000 kr har de nyloninsida i hela täcket inte bara i bogen. På de andra modellerna ha de nylon i bogen och bomullsfoder för övrigt.
Utetäcken som alla går att få med eller utan hals beroende på vad som önskas har de:
Regntäcken
100 grams
200 grams
300 grams
400 grams

I stalltäcken har de:
Bomullstäcken
120 grams
200 grams
300 grams
375 gram
400 grams
500 grams
600 grams
och ett svätt/stalltäcke som jag tror är jämförbart med 100g med bomullsutsida och funktionsfoder.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Är edt någon här som har tips på liite billigare hästtäcken!? Jag letar regntäcke, och tänkte lägga de lite dyrare pengarna på... 2
Svar
23
· Visningar
8 185
Utrustning Hej! Ska eventuellt köpa min första häst om några månader så har börjat kollat på utrustning osv. Har lite funderingar på vilka skydd... 2
Svar
25
· Visningar
2 173
Senast: Spring17
·
Utrustning Min ponny har växt ur sina täcken, det fattas ca 10-15 cm på rumpan på flera av dem. Tänkte kolla efter ffa nytt regntäcke på mässan men...
Svar
18
· Visningar
3 099
Senast: Harbor
·
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka