Täckesutbudet på Gek*s i ullared

mizz_beauty

Trådstartare
Är det någon som varit där nyligen och vet vad de har för täcken.

Undrar speciellt om det finns fleecetäcken m hals. Men även andra typ utetäcken mm.

Sv: Täckesutbudet på Gek*s i ullared

Hej!!
Jag var där i onsdags..
Dom har fleece,regn-,vintertäcken..
Tittade inte så någa men det är nog det dom har,flera färger,mönster mm.
Men tror nog inte det fanns med hals men du kan ju titta..
//Therese
PS.Mycket blilligare än i affären.;) DS.

Jag har bara bra erfarenheter av täcken från Gkås :bump: ! Har köpt skrittäcken, sommartäcken, vintertäcken osv där.

Just nu använder jag ett tjockt vintertäcke med hel hals, hur bra som helst!

Och priset? 399:- :banana: ! Kan det bli bättre :) ?

Jag kopte ett fleecetacke dar med hals, superbra att lagga pa efter ridturen, kostade bara 150 kr :banana:

eftersom jag bor rätt nära så är vi där ofta. det finns fleece täcken med hals :D . Finns även en massa andra täcken till SUPERPRISER! köpte ett fint fleece för 50kr och ett tjockt utetäcke för 399kr :D. finns även jättefina träns o massa annat .

MosterMia skrev:
Jag har bara bra erfarenheter av täcken från Gkås :bump: ! Har köpt skrittäcken, sommartäcken, vintertäcken osv där.

Just nu använder jag ett tjockt vintertäcke med hel hals, hur bra som helst!

Och priset? 399:- :banana: ! Kan det bli bättre :) ?

Och jag har dåliga erfarenheter eller otur. Mitt ena vintertäcke, (nytt) har spruckit på flera ställen, har för mig att det kostede 329 kr, ett vinrött fast utan hals.....;)

Jag har ett vintertäcke ca. 250-300 g foder, superbra! Starkt o tåligt till en nsv och håller tätt. Pris runt 299:- tror jag.

Om du ser ett svart och rostrött regntäcke med fleecefoder tveka inte om det är billigt (klart det är billigt på gekås, men extra billigt...) har bara hört bra saker om det, dessutom är det jätteläckert :D

En egen fråga om jag får... Har de ulltäcken nu?

Vet inte, var ett par månader sen jag var där...har 26 mil dit...så det blir inte så ofta....:smirk:

Jag köpte mitt vintertäcke förra säsongen och det har varit kanon :banana: :banana:

Är inne på andra vintern och ser ut som när jag köpte det. Gav 399:- :D :D

Tack för alla svaren!!! (och fortsätt gärna att skriva)

Förra året blev det många vändor dit för stoet var på betäckning i Vessigebro och jag var där på praktik. Har själv köpt massor av billiga täcken (mest fleece). Blir jätteglad om det finns med hals nästa gång jag ska dit.

Nu blev jag ännu mer sugen på att åka dit. Tur att vi ska åka den 27, alltså nästa måndag. Shopping it is!

Har aldrig varit där men vill dit! HAr hört precis som ni skriver att det är blilligt, men hur är kvaliten?

Jag har bara väldigt bra erfarenhet av kvaliten!! :) Köpte ett vintertäcke där i höstas med 300g fyllning och har använt det VARJE dag sen 10 december och det ser fortfarande nytt ut! sitter helt perfekt och har inte släppt igenom regn alls. Det kostade 399:-:bow:

Jag har några saker därifrån. Som sagt tidigare, vintertäcket var billigt och jättebra. Inte använt det mycket direkt men har funkar bra.
Däremot ett träns var sämre. Ganska kass kvalité på lädret fast jag tog det som var bättre än andra, var i desperat behov av ett Xfull och där fanns det... Svårt att få igenom "stropparna" så det mesta hänger o sladdrar... Kostade hela 129 riksdaler ;)
Men en jacka som ett butiksbiträde sa inte är särskilt vattentät har funkat skitbra i vinter, kostade bara runt 60 kr :) Köpte även en piléfodrad jacka för 89.- också den är super men lite kort.

Fynda där funkar ofta ;)

Då kan du väl kolla vad det finns på hästavdelningen och berätta för oss som sitter hemma och längtar.

Jag tycker kvaliten är bra. Har köpt mycket grejer där och är väldigt nöjd.

Gillar ridyxorna också. Billiga och rätt färg.

nu vill jag ju ännu mer åka dit! :d har tittat lite på bussresor, men finns ju tydligen "olika", 6 eller 8 timmar. Har ni åkt buss dit? vilket rekomenderar ni?

mizz_beauty skrev:
Då kan du väl kolla vad det finns på hästavdelningen och berätta för oss som sitter hemma och längtar.

Jag kollar läget åt er jag lovar. Men det är inte från nästa måndag....

Vi får väl hålla oss till tåls. Lääängtar tills jag ska dit. Men vet inte när det blir för tillfället. Men då ska det shoppas hästsaker.

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 025
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
880
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka