täcket blir blöttt

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Komeli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 660
K

Komeli

jag har ett regntäcke till min polle, men det blir jätteblött efter en dag i hagen :( tycker så synnd om honom eftersom han är plaskvåt ända in på pälsen liksom. kan man typ störka täcket där det läcker? Det läcker mest uppe på rumpan :confused: han kanske är myckt högre över rumpan så det mesta vattnet tas imot där? :confused: kan man tp limma fast plast på insidan där då så vattnet inte åker in på honom`?

Sv: täcket blir blöttt

Reklamera täcket om det är hyffsat nyinköpt och köp ett nytt som håller vattnet borta!!!

Du kan prova att impregnera det, men jag hade skaffat ett nytt...

//E

skulle köpa ett nytt täcke. Annars tar du helt enkelt av det, det är vätre att vara blöt med ett täcke ovanpå än att bara vara blöt.
Om han nu inte är helrakad.

jag skulle kasta det täcket och köpa ett nytt om hästen behöver ha täcke på sig.

prova att impregnera
men annars köp ett nytt
de värre för hästen att gå med blött täcke än utan

Låter som ett typiskt fall av dålig kvalitet. Med täcken får man precis vad man betalar för är jag rädd...
Prova att impregnera, men om hästen rullar sig är det borta direkt.

Liknande trådar

Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 109
Senast: lomuxx
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 298
Senast: Constance
·
Hästvård Min häst har just nu ett täcke inne, och när han släpps ut läggs ett till täcke ovanpå (tunnt regntäcke). Det håller tätt - men vattnet...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: 95johsv
·
T
Hästvård Kom ut till hästen nu i kväll efter att ha varit bortrest i en vecka. Innan jag åkte hade jag sett att han var lite 'spårig' i pälsen...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: Tant Asta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka