Täcke idag?

Pancakes

Trådstartare
Ska ut och tävla imorgon och med tanke på att jag har skimmel är tanken att han ska bada idag. Eftersom det är fler som vill duscha hästarna var tanken att jag skulle göra det på förmiddagen och sen släppa ut i hagen igen med fleecetäcke eller tunt bomullstäcke.

MEN. Vädret idag är varmare än vad det varit på hela veckan, enligt termometerna 15 grader och solen skiner. Jag vet faktiskt inte om man kan med att ta på täcket när det är så varmt bara för att hålla honom ren? Han har varit klippt och täckad i vinter, men har inte haft täcke alls sen det blev 12-13 grader plus.

Borde jag istället trängas med de andra i stallet ikväll än att bada nu på förmiddagen? Vill ju inte att han ska överhettas för att det ska vara så praktiskt som möjligt för mig...
 
Sv: Täcke idag?

Inte så kul med skimmel alla gånger, men har du inget ljust färgat bomullstäcke eller fleecetäcke?
 
Sv: Täcke idag?

Jo, nåt av dem skulle det bli i så fall, men var ändå rädd att det kanske blev för varmt för honom? I och för sig blåser det ganska kyligt också, men ändå. Vill inte att fåfänga ska gå ut över ponnyns välmående.
 
Sv: Täcke idag?

Vi ska också tävla med vit häst i morgon och jag lovar att täcket kommer att åka på här med! Dock ett av tunnare modell.

Lycka till i morgon!
 
Sv: Täcke idag?

Det ska nog inte vara någon fara, visst är det nog bäst utan. Men ett par timmar gör ju inget. :)
 
Sv: Täcke idag?

Jag tror inte hästen far illa av att ha täcke på sig en dag :)
(Jo kanske mitt i gassande sommaren då..)

Hoppas det gick bra på tävlingen :)
 
Sv: Täcke idag?

nejdå, det blir inte för varmt. ta ett bomullstäcke eller ett sommarregntäcke.

din häst märker inte skillnad på 13 och 15 grader...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag rakade Doris igår förmiddag eftersom det ska vara så varmt och sen hängde utomhus hela eftermiddagen och kvällen. När vi kom in såg...
2
Svar
22
· Visningar
1 621
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej! blev en diskussion med en kollega på jobbet igår som jag tänkte drifta lite med er. En av våra hästar har gått med ett lätt...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 950
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Dagbok För att låta som de gjorde på kortidsboendet. Måndaar duschar det här rummet. Jaja, solen skiner och tre grader varmt. Det ska visst...
Svar
2
· Visningar
429
Senast: IngelaH
·
Hästvård Hej! Min häst (Irish cob) står uppstallad i Frankrike. Hästarna är inne på natten över vintern och ute 24/7 på sommaren. Det har varit...
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp