Bukefalos 28 år!

I

Isidor

är det nån här som har täcke på sin häst hela sommaren
 
Nope, han går naken hela sommaren.
Kan ev sätta på honom ett vindtätt, ofodrat regntäcke om det blåser och regnar ordentligt (känslig rygg).
 
om det regnar flera dagar i rad så kan det hända att hon får ha ett tunnt regntäcke på sig, men annars är hon naken.
 
Hon gick inte med täcke förra sommaren men skall gå med det i år. Ett flugtäcke. Förra året fick hon en massa kulor på hela kroppen pga knott och jag vill inte utsätta henne för det igen.

Kram Favina :bump:
 
Samma här...min häst är verkigen känslig när det gäller de otäcka små krypen så han har redan fått jättebulor av dem. har ett flugtäcke till honom som fugnerar bra...dessutom är det vitt så han får lite skydd mot solen på så sätt
 
Eksemtäcke, vid regn ofodrat regntäcke pga. känslig rygg
 
Min älskling får bara täcke på sig om det regnar extremt mycket länge. Om de har stått ute länge i regn utan täcke brukar de får komma in en stund och få stalltäcket på sig och stå och torka ett tag och sen på med regntäcket. :)
 
Ingen av hästarna i stallat där ja e har täcke på sommaren...!
hagen e ju såååå stor å massa träd så det behövs inte...!
 
Täcke (förutom om hästen har eksem/är över känslig mot knott m.m, eller vid känslig rygg, som vissa hästar tydligen har...) på sommaren är för mig helt obegripligt. :crazy:
Dom dör inte av lite regn. :smirk:
Töntigt att förmänskliga hästarna så som vi gör. :crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: MayGrace
·
Utrustning Ja på täcken då! Vilket band ska man använda och var hittar jag metallfästena? Jag vill ha dubbla fästen, dvs en del som är fastsydd och...
Svar
11
· Visningar
511
Senast: grådis
·
Hästvård Jag har läst en hel del annonser för stallplats senaste tiden och frasen i rubriken är väldigt vanlig. Men betyder det att man lägger...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 801
Senast: Apollo 13
·
Utrustning Hej, jag har ett flugtäcke från Horseware som nog har blivit uttöjt i bogen och sitter inte riktigt bra längre, men tänkte behålla det...
Svar
2
· Visningar
458
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp