L

LillTihra

vad har ni för täcken på era hästar nu?
e dom klippta?
hur många timmar om dagen går dom ute?
 
Har mitt tunna täcke med hals nu, 200gr
är en arab på 23 år, ej klippt, rids 5-6dagar/vecka

ute från 7-19 :)
 
Horseware Rhino utan hals 200g på 18-årigt Sv. Hbl. ännu oklippt som ger di och är svår att hålla hull på. Vill att hon ska spara sin energi till hullet, inte värmen!
Hon ska badas och klippas så fort fölisen åkt. Rids just nu bara lite försiktigt, ska ridas igång mer så fort fölungen åkt iväg. Svettas även vid lätt arbete (blir uppspelt) så därför klipps hon alltid.
 
Har oftast ett regntäcke med ett Ylletäcke under. :) Fast det beror ju lite på vädret, är det lite varmare (runt 5, 6+ och sol) går hon utan.

Hon är en arabkorsning, inte klippt.
Går ute från c.a 7 - 8, 9 på kvällen. (Men jag tar in henne vid 4,5 tiden o rider)
Hon rids 6 dagar i veckan.
 
min har inget täcke. när det kallare får hon ev ett vintertäcke på sig, men hon har gått utan täcke sen hon var 3 år, så jag vet inte..men jag vill ju helst slippa den värsta pälsen. hon är inte klippt och går ute från 7-19.
 
min pålle går ute mellan ca 07.00-20.00 och han har inget täcke på sig alls.
han är inte klippt.

Om jag rider och han blir svettig eller varm iafl så kommer han få sitt fodrade regntäcke på sig, ett sverigetäcke.

Och om det är helvetesväder ute på morgonen som snöblaskstorm så får han regntäcket på också... annars så går han utan.
 
min ponny har ett fodrat horseware täcke inne & ett horseware regntäcke över inne täcket ute!
hon är helklippt och går ute mellan 8.30-13
 
:eek: oj vad lite din häst får vara ute!


Min häst har ett tjockt vintertäcke på sig (duntäckekänsla) inatt och imorgon ute i hagen, hon är helt nyklippt idag (helklippt inkl benen), men när det blir lite mildare och pälsen växt ut lite ska jag se om hon kan ha endast 200-grams Horsewaretäcket med halvhals.
Min häst går ute 8 till ca 17-18 varje dag.
 
Varmblodet är oklippt och går ute mellan 7-17. Hon har inne(halvkallt stall) på sig TM Fleecetäcke och ute har hon det under Event Plus vintertäcke med halvhals.

Fjordingen är spårklippt och går ute mellan 6-18. Hon har inget täcke inne(varmt stall) och ute har hon TM vintertäcke.
 
Min går ute 09.00 - 15.00. Hon är klippt har bara sadeln kvar och benen. Hon har på sig ett Thermo Master Superfit Rain, förra årets modell, för regninga och milda vinterdagar. Hon är varm under det men blir det kallare så får hon på sig vintertäcket.

Kram Favina :bump:
 
Min går ut kl 6,00 och jag tar in henne vi 16.00 om jag är där annars så kommer hon in på kvällen vid 19.00! Jag har inte rakat henne och kommer inte att göra det pga att hon e bara 2år!
Hon har nu ett bävernylontäcke + ett termotäcke inne (kall stall) och ute har hon bävernylontäcket och ett vintertäcke på ca 200g fodring! Det är så himla kallt ute redan här! ligger på ca -10 på morgonen och håller sig kring -5 hela dagen! och det är bara början! :crazy:
:bump: /Aniratak
 
Har ett regntäcke på pållan nu, hon r inte klippt.

Hon går ute mellan 8.00-19.00 :)
 
Jag harett halv tjockt horsewaretäcke + ett regn täcke från Horseware över. Pållan är helklippt och går ute mellan 6.30 - 20.30
 
Har ett 200g horseware och ett tunt, tunt stalltäcke under, runt -5 grader. Helklippt häst, ute från 8.00-15.30.
 
Har ett regntäcke och ett tunt bomullstäcke under och här är det ca. -7 som mäst, en dag än så länge :smirk:
Hästen går ute från 6,30-22 på ett ungefär.
 
det är oftast så på ridskolor.
Där jag red förr fick hästarna komma ut 9,30 och komma in 13.
 
själv så har min häst ett termo inne täcke från termomaster.
sen ett regntäcke över(ett väldigt tunnt...)
detta har hon även inne, hons tår i ett kallt stall med engelska boxar.
och hon är helklippt.
hon går ute från 6.30- när jag kommer. ca vid 14.30-15.00
 
Ingen dekken. Ingen er klippet. Begge ponniene går ute hele døgnet i en slags løsdrift, så de bestemmer selv om de vil være inne eller ute. De begynner å få masse flott pels. Den største og eldste blir ridd 4-5 ganger i uken på tur i skog og mark og litt dressurarbeid innimellom. Ingen problemer med dette.
 

Liknande trådar

Utrustning Är detta täcke värt sitt pris? Verkar bara finnas med disc front? Har provat disc front på vanliga täcke förut men tyckte inte om det...
Svar
15
· Visningar
1 354
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
654
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej, jag har ett flugtäcke från Horseware som nog har blivit uttöjt i bogen och sitter inte riktigt bra längre, men tänkte behålla det...
Svar
2
· Visningar
453
Senast: Mogge
·
  • Artikel
Hästnyheter En veterinär säger att täcke på hästar under vintern är onödigt. En forskare kontrar med att ett täcke visst kan vara bra. Här kan du...
Svar
18
· Visningar
1 576
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp