täckesbreddare?

L

lill_flesky

Fungerar det? Jag har ett täcke som det är väldigt bra utskruning på men som tyvärr är lite för trångt, skulle behöva göra lite mer plats i bogen, funderar på att köpa (eller kanske göra en egen? ngåon som provat?) en täckesbreddare. Ni som har det, funkar det verkligen? Jag är ngt skeptiskt, men jag gillar täcket, och det gör hästen också, så det känns dumt att inte använda det.
 
Det funkar säkert om du har täcken med sådanna spännen som passar till "breddaren"..
 
d finns ju olika slags spännen. sverigetäcket har den med "snabbknäppen" men ja har sett med vanliga spännen också.. kommer bara inte ihåg vart :crazy:
 
Funderar på att köpa sådan också, från HorseWare som har vanliga spännen. Funkar så vitt jag vet bra :)
 
hur ser den ut med vanliga spännen? får liksom inte riktigt ihop det :crazy:
lite jobbigt dock, mitt täcke är lysblått, tror ni att jag lyckas hitta en lysblå täckesbreddare? :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur stora rum har era barn? Vi funderar på att göra om lite men blir lite fundersamma på storleken på rummen. Vi skulle vilja göra två...
Svar
15
· Visningar
1 042
Senast: Imogen
·
Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
671
Senast: Oknytt
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 974
Senast: SiZo
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
835
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp