Täckesimpregnering

Cilva

Trådstartare
Tänkte impregnera ett av regntäckena idag, har köpt imperegneringsmedel från Hööks. Problemet är att jag aldrig gjort det förut.

Luktar det mycket, kan jag göra det inomhus? Ska man använda hela burken el räcker den till flera täcken, isf kanske jag skulle gå över vintertäckena oxå.

Tacksam för svar.
 
Du ska nog göra det ute, jag har själv aldrig gjort det, men en tjej gjorde det utomhus och penslade på täcket med en målarpensel..=) (det luktade rätt skarpt!)
 
Jag har impregnerat ett regntäcke, gjorde det i stallet, luktade inte alls om det. Hade köpt impregneringen på EKO.
 
Jag gjorde det ute på vår loge, då det jag fick tag på luktade en del.
Jag sprayade ett rejält lagen,men inte så att hela flaskan tog slut.
Sen fick det ligga på tork under typ 24timmar.

//Becky :bump:
 
Vi hängde täcket ute och sprayade på (inte så att flaskan tog slut). Sedan hängde vi in det och lät det torka i ca: 1 dygn.
 
Vi hängde täcket ute och sprayade på (inte så att flaskan tog slut). Sedan hängde vi in det och lät det torka i ca: 1 dygn.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Takire
·
Övr. Hund När jag är inne på kontoret är mina tre hundar i en hundgård - en utomhusyta (delar av den under tak och delar helt öppet) som är...
Svar
3
· Visningar
921
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp