Bukefalos 28 år!

Tältat ett tag nu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag tältat mig igenom landet i drygt en vecka. Det har funkat bra även det inte är riktigt samma komfort som hemma eller i husvagn/husbil. De två första nätterna var lite kalla. Den här natten var också lite kylig. Regn har det också blivit ibland men fram till idag har det ändå blivit uppehåll och så pass varmt att jag kunnat vika ihop torr utrustning innan jag lagt in det i bilen. Idag har jag inte den turen då det ska vara skitväder. Men jag har ordnat det ganska bra tycker jag. Tältet är placerat bakom bilen och sen har jag dragit en pressenning över hela tältet upp över halva biltaket. Mellan tältet och bilen har jag då ett fint förtält :D

I tältet har jag en luftmadrass som jag blåser upp på en minut med en pump jag kopplar till bilens cigarettuttag. Den madrassen sover jag gott på.

Själva tältet är av pop-up-modell. När jag plockat ut den ur fodralet och dragit loss gummibandet som håller ihop det, så tar det bara en sekund att veckla ut tältet. Smidigare kan det inte bli. Det tar lite längre tid att vika ihop den. En minut ungefär tar det.

Det är nog jäkligt udda att göra som jag gör. Många skulle aldrig i glödhetaste helvetet tälta omkring som jag gör. Jag undrar lite hur folk gör när de är hemifrån veckovis. Antagligen betalar de ganska dyrt för hyra av rum någonstans. Själv är jag på tok för snål för det och vill inte ha en tredubbel boendekostnad för juli.

Jag undrar lite hur lång tid en husaffär tar. Nu har det kommit ett bud på huset. Det är en visning till i morgon. Hur lång tid kan det ta innan budgivningen är över och hur snabbt kan man få tag i en besiktningsman som går igenom huset och hur snabbt kan kontrakt skrivas? Jag behöver ju vara tillbaka i Stockholm 2 augusti. Alldeles oavsett om det blir det här huset eller inte så lär jag bli kvar i södra delen av Sverige ett tag till. Om jag inte köper det här huset så har jag nog tidsbrist.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 569
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 346
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: svea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 200
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp