Tänder redan??

miss_kala

Trådstartare
Erik verkar ha väldig klåda i tandköttet, han biter och gnager på allt han kan komma åt.. Leksaker, nappen, sina fingrar, våra fingrar, mina tuttar.. (AJ!:eek:). Han gnager riktigt hårt! Men kan det vara möjligt att tänderna är på väg redan? Han är ju bara 3 månader.
 
Sv: Tänder redan??

Ja, det är säkert tänder som är på gång, (jag har en bekant hennes dotter föddes med två tänder dom drogs iof ur redan på BB så hon inte skulle skada sig själv). Så du får nog stå ut med att den lille får tänder när han "biter" ta bort honom från bröstet så han lär sig att biter man får man inte någon "mat".

Lycka till!
 
Sv: Tänder redan??

Aj, stackars bebis!! Kan inte ha känts som nåt trevligt välkomnande till den här världen att börja med att dra ut tänder!! :eek::D

Ja då kan jag väl vänta mig att små vita korn dyker upp snart kanske! Ska nog ändå trappa ner amningen framöver, för den fungerar inte speciellt bra, och då slipper jag ju bli helt sönderbiten!
 
Sv: Tänder redan??

Rasmsu bet oxå massor kring 3-4 månader och bitringen var hans bästa kompis, väntade på tänder då både jag och sambon var 4 månader när vi fick våra första men så slutade de helt plötsligt, i förra veckan hade han som 2 blåsor i underkäken som klia massor och var otroligt kinkig i några dagar å nu e de borta. Han är 6½ månad.
 
Sv: Tänder redan??

Ja runt 6-7 månader har jag läst är det vanliga. Ska införskaffa en bitring idag, gissar att den kommer bli poppis här också!
 
Sv: Tänder redan??

Min dotter hade vid 4 månaders ålder fått sina 4 första tänder, så det kan mkt väl vara tänder på G. (tack o lov så var dottern aldrig kinkig inför tandsprickningen, helt plötsligt bara fanns tänderna där)
 
Sv: Tänder redan??

Ja det verkar vara rätt olika från barn till barn. Hoppas att Erik slipper må dåligt också.
Har skaffat en bitring nu (en rosa:D) och Erik tuggar håller den så fint med båda nävarna och tuggar jätteduktigt!
 
Sv: Tänder redan??

Min dotter hade vid 4 månaders ålder fått sina 4 första tänder, så det kan mkt väl vara tänder på G. (tack o lov så var dottern aldrig kinkig inför tandsprickningen, helt plötsligt bara fanns tänderna där)

Så var Jason oxå.
De två första kom när han var 3½ månader och två till bara några veckor senare.
Nu har nr 11 och 12 precis ploppat upp. (han är snart 15 månader)
 
Sv: Tänder redan??

Inte alls omöjligt att det är tänder. Emil fick sina 2 första då han var lite drygt 4 månader, lika fick jag. :D Nu är han drygt 7 månader och har precis fått sin 3.e tand, så det blev ett rejält glapp mellan dom 2 första och denna.
 
Sv: Tänder redan??

Hanna började få "tänder på gång"-symptom när hon var 3 månader. Hennes första tand kom vid 6 mån.

Nova-li började också vid 3 mån, hennes första tand kom när hon var 4 mån och en vecka, andra tanden några dagar senare och sen tredje tanden vid 8 månader har jag för mig..
 
Sv: Tänder redan??

Men det behöver väl inte betyda att tänderna är på väg? De utforskar ju det mesta med munnen. Dessutom har de ju inte så mycket annat att göra än.

Vår son på fem månader stoppar allt i munnen och gnager. Det har han gjort i ca en månad nu, och än syns inga tänder.
 
Sv: Tänder redan??

Det kan vara tänder på gång. Min son fick också tänder tidigt. Han dreglade kopiöst, bet på allting, fingrar i munnen hela tiden och gnäll.
Han var väl en 4 månader skulle jag tro.
 
Sv: Tänder redan??

Det kan vara tänder på gång. Min son fick också tänder tidigt. Han dreglade kopiöst, bet på allting, fingrar i munnen hela tiden och gnäll.
Han var väl en 4 månader skulle jag tro.

Precis sadar ar mina ocksa just nu (4 manader gamla) och jag kollar och kollar i deras munnar men kan inte se nagot an. Hur lange haller det pa ungefar, varje gang?
 
Sv: Tänder redan??

Jo fast det här är mer än vanligt utforskade, han verkligen gnager, nästan frenetiskt. Och dregglet rinner.. Han har också varit mer lättretlig och kinkig än vanligt. Igår kväll hade han jättesvårt att komma till ro och blev alldeles varm och fuktig så fort vi la honom i sängen. Men som flera har sagt så kan det ju ändå ta lång tid innan tänderna tittar fram, trots att man märker av symptomen tidigt.
 
Sv: Tänder redan??

Min lilla har dreglat, bitit och gnagit på allt sedan han var 2 månader, vi har trott att det var tänder på G. Men det dröjde ända till nu, han var sju och en halv månad när första tanden dök upp, och sedan dök det upp tre till på tre veckor.... Nu såg jag att han började gno i örat imorse igen, så det är väl en eller flera till på gång antar jag (det gjorde han när de första kom, så det kliar väl i hela huvudet troligtvis, stackarn)
 
Sv: Tänder redan??

Första gången tog det rätt lång tid från att han börja klia till att de kom ut.
Jag kommer inte ihåg, men minst ett par veckor iallafall.

Då kom den ene ut först och sedan den andre. Då gick det inte lång tid emellan dem.

Det var de tänderna där nere i mitten.

Nu är han 8 mån och har fått ut hitills 5 tänder. En 6 -e e på gång.

Det tog några månader efter att de i överkäken kom ut. Efter att dem kom ut så kom den 5-e tanden, brevid de tänderna där nere.
 
Här gnags det och dreglas som sjutton :) Han har fått en trasa att tugga på istället för tröjärmen och sina händer!

Min lillasyster föddes med en tand och nästa tand kom efter tre dagar. Hon fixade inte att amma utan fick flaskmatas direkt.
 
Sv: Tänder redan??

Jag hoppas att det dröjer några månader till, vill inte att lillen ska bli stor och få tänder så fort.. ska va mammas lilla gullebebis länge till tycker jag..:love:;)
 
Sv: Tänder redan??

Arvid har precis fått sin första tand, han var lite drygt 6 månader när den började synas
 
Sv: Tänder redan??

Våran är 5 månader och har inte fått några tänder. Dregglat kopiöst och bitit har hon gjort i 2 månader. Men nu de senaste 2 dagarna har hon blivit gnällig, grinig och haft sömnproblem på dagen, och även en bit in på kvällen. Har då gett Alvedon, och då har hon fallit till ro, så jag antar det är tänderna på riktigt som håller på komma.
 

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
598
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: valy
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 313
Senast: mily
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 539
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Pysseltråden
  • Flytt till Gotland!

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp