Bukefalos 28 år!

Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen

Jag har jätte mycket beslut ångest om ALLT och nu är det en jätte stor sak som jag måste välja. Och det är jätte jätte svårt och jag är helt tom i huvudet för jag inte vet. Och det är en av dom största sakerna nånsin som jag måste välja. Och det är skit skit svårt.
Om jag säger nej så kommer detmesta vara somvanligt iallafall nu. Men om jag säger ja så kommer nästan allt ändras på ett sätt iallafall. Och då kan jag inte ångra mig isåfall.
Men ja allt är bara förmycket så jag var på toa golvet i flera timmar tills att jag var tvungen att äta middag. Men nu är allt förmycket igen så jag nästan får panik så jag måste nog dit igen.
Jag vet inte om ni vet vem Lars Winnerbäck är men jag tror att han är ganska känd iallafall. Men han har gjort massa låtar iallafall och jag har inte direkt lyssnat på han förut men jag har börjat göra det och han har väldigt bra låtar tycker jag. Och ett av hans album heter Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen och det är exakt så som mina tankar är också. Liksom att tänk om jag väljer ett val och sen ångrar jag mig igen.
Så jag vet inte bara. Och jag vet inte hur jag ska veta.
 

Inatt så bara önskar jag att jag kan sova hela natten för en enda gång. Och inte drömma massa jobbigt så jag kanske kan vara liiite mera ut vilad imorgon så jag kan tänka då och kan veta vad jag vill. För jag orkar inte att inte veta.
 
Jag har också jättesvårt att göra val, speciellt om det ger förändringar… har så himla lätt att bara förtränga och rulla på i samma gamla vanliga. Men om du nu skulle välja förändringen, finns det då ingen chans att gå tillbaka om du skulle ångra dig?

Jag tycker också att Lars Winnerbäck har bra låtar! ”Jag får liksom ingen ordning” relaterar jag mycket till. 😅
 
Jag har också svårt att bestämma mig.
För mig brukar det hjälpa att skriva listor med fördelar och nackdelar, och när jag tar beslutet så vågar jag tro på det.

Ångrar jag mig ändå sen brukar jag säga till mig själv att jag faktiskt trodde på beslutet när jag tog det och tog beslutet som jag tänkte skulle vara bäst för mig. Det brukar vara en tröst för mig.
 
Jag tycker också det är jättesvårt att besluta om saker, särskilt sådant som kan komma till att påverka mitt liv i framtiden. T.ex. mina funderingar om att flytta till Sverige, jag startade en tråd om det i 2018, men jag har fortfarande inte lyckats ta ett beslut om jag ska göra det eller inte....

Har du någon som du kan rådgöra med angående ditt svåra beslut? Ofta så tycker jag det blir lite enklare att veta vad man vill om man kan prata med andra om det. ❤
 
Val är så svårt! Jag kan tänka hål i huvudet på mig både före och efter. Gjorde ett val för ett par år sedan som jag visste att jag skulle ångra men det var det enda vettiga så dom det var då. Men tänker fortfarande jättemycket på om jag hade gjort annorlunda.
Extra svårt att välja är det om det ena inte innebär någon större förändring för tillfället, för det framstår alltid som det enklaste.
För att underlätta kan man göra listor med för- och nackdelar och sedan värdera de olika för- och nackdelarna. Men sedan är det förstås att man aldrig vet om det ena blir bättre än det andra, de kanske är lika bra men bara olika?
 
Nu svarar jag till alla i samma bara så ni vet ❤️
Men jag har iallafall be stämt mig nu. Eller iallafall preminärt men kanske 99 % eller nåt.
Men det är inte en sak som jag kan ångra ifall jag väljer det som blir en för ändring utan då är det så det kommer vara liksom.
Och det är inget som det går att skriva listor om eller som jag kan fråga nånannan för jag vet ingen annan som har haft exakt samma sitation.
Men iallafall så har jag pratat med en som jag litar på om sånt. Och sen personen tyckte att jag skulle sova på det och känna hur det kändes och nu har jag iallafall sagt ja.
Men jag är jätte nervös för massa saker men ändå skönt att jag har valt liksom.
Och jag sov lite blandat inatt men sov några till igen efter frukost iallafall så är liiite mindre trött nu iallafall.
 
Nu svarar jag till alla i samma bara så ni vet ❤️
Men jag har iallafall be stämt mig nu. Eller iallafall preminärt men kanske 99 % eller nåt.
Men det är inte en sak som jag kan ångra ifall jag väljer det som blir en för ändring utan då är det så det kommer vara liksom.
Och det är inget som det går att skriva listor om eller som jag kan fråga nånannan för jag vet ingen annan som har haft exakt samma sitation.
Men iallafall så har jag pratat med en som jag litar på om sånt. Och sen personen tyckte att jag skulle sova på det och känna hur det kändes och nu har jag iallafall sagt ja.
Men jag är jätte nervös för massa saker men ändå skönt att jag har valt liksom.
Och jag sov lite blandat inatt men sov några till igen efter frukost iallafall så är liiite mindre trött nu iallafall.
Vad modig du är Emma! Jag har ingen aning om vad det gäller men det är modigt att våga förändring ❤️🤗
 
Att sova på saken är oftast väldigt bra.
Jag brukar ta en - två dagar om jag behöver fatta svåra beslut. Tycker att jag behöver tiden för att fundera och hinna bestämma mig.

Sen ska man komma ihåg att ofta går det att ändra tillbaka också, ifall det skulle bli så att man ångrar sig.

Hoppas allt blir jättebra för dig. :heart
 
Att sova på saken är oftast väldigt bra.
Jag brukar ta en - två dagar om jag behöver fatta svåra beslut. Tycker att jag behöver tiden för att fundera och hinna bestämma mig.

Sen ska man komma ihåg att ofta går det att ändra tillbaka också, ifall det skulle bli så att man ångrar sig.

Hoppas allt blir jättebra för dig. :heart
Dethär är inget som det kommer gå att ändra till baka. Eller nu så är det somsagt preminärt men efter det är helt HELT säkert så kommer det inte gå att ändra.
Men nu så känns det iallafall bara mera säkert hur jag ska välja så jag be hövde nog bara sova på det och känna vad min mag känsla tyckte.
 
Ofta är det ju som du säger, att man blir säkrare och säkrare på sitt val när man fått sova på saken.

Det låter väldigt positivt att du landat i ett bra beslut för dig!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 475
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 632
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 674
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
815
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp