Tänka på som fodervärd??

JessicaM

Trådstartare
Skulle vilja ha en massa råd om vad man bör tänka på som fodervärd??

avtal, försäkring etc etc
 
Sv: Tänka på som fodervärd??

Vem betalar för vet besiktiningen före hästen utlånas på foder?
 
Sv: Tänka på som fodervärd??

Vi har gjort så att jag betalar försäkringen men den står kvar på ägaren.
Bes innan hon kom hem till mig bekostades av ägaren, när hon ska tillbax (om hon ska tillbax) kommer att bekostas av mig.
Vårat avtal är ganska simpelt men allt finns med. Vi har ett egenhändigt gjort men om man inte vill/kan så kan man även köpa färdiga.

Tycker att det är viktigt att kemin stämmer lika bra mellan ägare/fodervärd som mellan fodervärden och hästen.

Lycka till.
 
Sv: Tänka på som fodervärd??

titta på de avtal man kan köpa. De är nämligen helt juridiskt hållbara, dessutom kan man lägga till punkter själv!
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 725
Senast: animalasia
·
  • Artikel
Radannons Jag söker fodervärd alternativt permanent nytt kärleksfullt för alltid-hem till Lysa, vackert islandssto född 2010 och hennes vän Zebra...
Svar
0
· Visningar
495
Senast: Lysasmatte
·
Ekonomi & Juridik Jag började fundera på en sak.T.ex en foderhäst har försäkring som betalas av ägaren.Om hästen behöver veterinärvård betalar fodervärden...
2
Svar
30
· Visningar
3 430
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp