Bukefalos 28 år!

Tänka positivt... Hur gör man?

För mig ser det lite ut så här i min hjärna när jag mediterar/mindfullnessar:

"La la la här sitter jag och andas. Jag andas in och jag andas ut. in, ut hm.. imorgon är det ju det där mötet. Fast jag skulle ju tänka på andningen.. in ut. Men mötet det verkade jobbigt... det är den där jobbiga snubben med. Har jag kommit ihåg att skriva ut det och det dokumentet. Hupp nu gör jag det igen... jag skulle ju andas. Andas in, andas ut, fokusera på andningen. In ut, in ut, en annan tanke dyker upp samma hantering. Efter ett tag så är jag så fokuserad på min inre process att jag glömmer att tänka på det andra."

:D


Jag är begåvad med en hjärna som är expert på att visualisera.
Det är på gränsen till extremt och jag har förstått att alla inte har samma förmåga, MEN när det gäller meditation och att stöta bort tankar för att hitta fokus och lugn så har jag världens bästa grej:
Astronauthjälmen.

Om jag visualiserar att jag har på mig en astronauthjälm så kommer inga tankar in. De studsar liksom mot glaset och jag får vara helt i fred där inne i kupan. Det är skönt.
Innan jag hade astronauthjälmen så hade jag ett paraply, men hjälmen är mer praktisk ;)

Jag har även ett happy place som jag kan gå till när jag behöver och när det blir stökigt på jobbet eller om jag behöver samla mig och hämta kraft. I och med att min hjärna ständigt går på högvarv och jobbar ungefär tre gånger som mycket som en normal hjärna är det här något som verkligen kan rädda mig från att bli trött och överkokt när det är intensivt och stökigt omkring mig.

En annan perfekt grej för att hjälpa fokusering är olika balansverktyg.
Det är väldigt konkret och inte lika abstrakt som en visualiserad glaskupa på huvudet. :angel: Att stå eller sitta på en airpad eller pilatesboll kan vara helt otroligt bra.
 
Testar just nu metoden att le och tänka saker som glad, glad, glad, glad, glad, glad, glad, glad, glad, lugn, lugn, lugn, lugn, lugn, lugn, när hjärnan skenar. Jag tror det funkar :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 797
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 899
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 910
Senast: Snowball
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 645
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp