Bukefalos 28 år!

Tänkt om dressyrtävlingar....

true_blue

Trådstartare
Hittade på en amerikansk lista följande tänkvärda ord (grym generalisering, men tänkvärt):

- Lättklassryttaren skyller på domaren när det går dåligt.
- Medelsvår ryttare skyller på hästen.
- Svårklassryttaren inser att det beror på ryttaren.

- Vad tycker ni? mvh/T_B :cool:
 
och så kommer dagen då en tex en arab av d-ponnymått träder in på svårklassbanan och gör en mkt bra ritt. poängen blir dåliga fastän en kanonbra insats och en mjuk följsam ryttare. vems är felet :D ? Detta var bara ett exempel. Nej jag tycker inte att det stämmer i alla fall.
 
Håller inte med Tinne brukar alltid hitta någon fluga att skylla på som på VM i Jerez eller på EM:et då någon dagen innan hade slagit i en dammsugare i staketet preciiiis när hon tränade och då kom hästen ihåg det dagen efter och blev spänd och bara för därför fick hon inga bra poäng.*kräksmiley*

Tinne och Lussan har ALLTID tusen bortförklaringar när det går dåligt och det beror ALDRIG på ryttaren utan ENBART på omgivningen :angel:

jag har aldrig hört dom säga att ähh fan jag red dåligt och därför gick det inget bra heller.

Förresten så köpte jag den där dressyrboken du tipsade om och herregud vad mycket läsning. Jag har inte kommit så långt men det är helt klart en jättebra bok :)
 
Njae, jag tycker inte heller att det stämmer. Själv har jag aldrig tävlat annat än lätt klass och nu tävlar jag inte alls, men jag har med åren lärt mig och insett att det mesta hänger på ryttaren. :)

Immer
 
Kul men såklart stämmer det inte alltid. Men tillräkligt ofta för att det ska vara komiskt. :D

Vilken dressyrbok?? *nyfiken*
 
Man kan ju tänka som att eftersom jag inte skyller på hästen, så är jag egentligen svårklassryttare... :D

Boken är av Niggli, han som var bas för FEI - domarna före Erik Lette. Den är riktigt detaljerad!/T_B
 
Jag räknar mig också som en svårklassryttare (Som startat två Lätt C, ska snart iväg på min tredje... :smirk:)
 
:rofl:

Själv har jag som princip att alltid skylla på dommaren när det går dåligt, oavsett vilken klass jag tävlar. Kan för all del skylla på dommaren när det går bra också, fast då får oftast hästen största "skulden". Det finns inga rättvisa dommare (dock många duktiga), man får helt enkelt göra sitt bästa och hoppas på tur. Eller försöka muta dom med saft och kakor. :idea: :angel: :cool:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 551
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Tofs
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 497
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 521
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Steralisering
  • Tjockistråden 3
  • The Eras tour Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp