Bukefalos 28 år!

Tävla 4-åring (Hopp/Dressyr)

cactuspower

Trådstartare
Har en 4-årig unghäst och sista helgen i Oktober kommer min "hemmaklubb" att arrangera en lokal dressyr. Det blir en LB:1 och en LA:1, och jag tänkte rida LB:1an med henne då.

Ev. kommer hon också starta i hoppning i höst med. Har nog bara tänkt att hon ska starta 0,90 m i sånna fall (fast med annan ryttare dock ;) .)

Men är det någon som vet vilka klasser man får starta som "max" med en 4-åring. Är det LB dressyr? Vilka klasser är det i hoppning?
Någon som har koll? Vet inte vart mitt TR är just nu :o och jag vill veta, hoppas någon som har koll kan hjälpa mig. Tack på förhand!
 
Sv: Tävla 4-åring (Hopp/Dressyr)

4-åring får starta 1m hoppning, debutantfälttävlan och LB dressyr (i dressyr TR står inget specifikt om häst men på ponny står att de endast får starta på lokal nivå men som sagt inget nämnt alls om häst så jag antar att de även får starta på regional)
 
Sv: Tävla 4-åring (Hopp/Dressyr)

men inte på ponny? regional tävling alltså?
har en 4årig ponny och vet att det är max LC hoppning (90) och att han får gå deb Ft. dressyren vet jag inte? men det där med regional hade jag ingen aning om
 
Sv: Tävla 4-åring (Hopp/Dressyr)

4-årig ponny får INTE starta fälttävlan!!! Först 5-årsåret får de göra det.
 
Sv: Tävla 4-åring (Hopp/Dressyr)

Nej just det nu när du säger det så kom jag på det :p jag visste det egentligen men blandade ihop allt eftersom det är så mkt att hålla reda på...
 
Sv: Tävla 4-åring (Hopp/Dressyr)

Jag förutsatte att det gällde en häst och inte ponny eftersom cactuspower skrev om 0,90cm hoppning.

Ponnys får tävla fälttävlan först som 5-åring.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 877
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 498
Senast: Mabuse
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 746
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 199
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp