Tävla avd A och B på samma tävling?

bapro

Trådstartare
Hur är det nu då? Ska starta min unghäst (6år) första utetävlingen för i år. Har anmält 1.15m och 1.20m på lördag resp söndag, det är regionala klasser och 1.05m på fredag som uppvärmning. Såg att jag råkat anmäla avd A på fredagen (lokal klass) och tänkte nu att han kan ju egentligen lika gärna gå omhoppningen också då det är lite längre bana som träning. Han har gjort flera felfria 1.10m. Frågan: får jag rida avd A på fredagen eftersom han kvalat" till det och sedan avd B lördag och söndag? Eller måste jag rida avd B hela helgen?

Har för mig att jag hört nån gång att man inte får det men hittar inget om det Eller är det så att man inte får rida avd B och sedan A, men tvärtom är OK? :S
 
Sv: Tävla avd A och B på samma tävling?

Det står i Mom 373 i TR III. Har ni tidigare under DAGEN tävlat i avdelning B så får ni inte starta i avdelning A. Följdaktligen är det helt OK att göra som du tänkt...
Mvh,
Lady_S
 

Liknande trådar

Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: MiniLi
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 287
Senast: Ewelina02
·
Ridning Hej, vad tycker ni? På grund av att jag fick magsjukan I helgen så förstördes min vecko planering på min häst och nu är jag tveksam på...
Svar
9
· Visningar
1 072
Senast: mackan
·
Hoppning Förutom det uppenbara, att hästen är unghäst eller det är en överårig ryttare på ponny. Jag har sett att på lokala - regionala...
Svar
11
· Visningar
7 856
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2023 -den andra
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp