Tävla dressyr med ponny, 18 år?

tommygun94

Trådstartare
Jag är lite fundersam över det här med att tävla i dressyr med ponny.
Jag är 18 år, och ägare till en islandshäst, under 148 cm så alltså en ponny även om isisar kallas för hästar.
Får jag inte tävla honom i dressyr eftersom jag är över 18 och han är ponny storlek?
Jag vet att man får tävla i hoppning i storhästklasser med ponny även om man är över 18, men är det samma för dressyr?
Eller får jag bara tävla storhäst eftersom jag är över 18? :confused: Väldigt tråkigt i så fall, för jag ville så gärna tävla min plutt. Men då får jag kanske inte det bara pga dessa bestämmelser över ålder och mankhöjd.. Trist :/

Han gör sig nämligen inte så bra i tölten men skritt, trav och galopp är hur fina som helst och han rör sig som en dröm. Så jag hade planer på att tävla honom i dressyr på ridskolan i min stad, istället för tölt och pass. Alltså tävla honom i "vanliga" tävlingar, inte i tävlingar speciellt för bara islandshästar.
 
Sv: Tävla dressyr med ponny, 18 år?

Du får tävla honom i dressyr på vanliga tävlingar.

Det enda du behöver tänka på är att lösa hästlicens och inte ponnylicens åt honom. Sen är det bara att tuta och köra.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 129
Senast: Cambrie
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: Miingla
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 138
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp