Bukefalos 28 år!

Tävla? Hur då?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är nog cirka 2½ år sedan jag tävlade sist. Det var då jag hade fått abonnemang på skäckponnyn på ridskolan som inte kunde galoppera. Eller jo, han kunde ju men ville inte.

Idag satt jag och letade efter en bild i datorn, som jag inte hittade, men i stället hittade jag en video på när jag red ett dressyrprogram för lite mer än 3 år sedan. Det var en LC2 2008 och det blev 61,2%. Hästen var snäll och tuffade på och gjorde vad som förväntades.

Men sedan gick det ju bara utför med tävlandet och när jag slutade på den ridskolan var det helt slut med det. Jag skulle ju vilja komma igång med det igen, men hur gör jag? Senioren kan jag ju inte sitta på så pass i traven att jag kan förvänta mig att klara av en LC med honom. Det känns så jäkla långt bort. Någon annan häst har jag ju inte tillgänglig och dessutom har jag inte riktigt tid med någon annan häst heller. Och jag är ganska långt bort från start även vad gäller hoppningen. Senioren har jag aldrig hopptränat med och jag kan inte heller se hur jag ska kunna göra det då de träningar jag känner till går på tider som inte funkar.

Äsch liksom. Jag vet inte hur jag ska få till det.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 654
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 821
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 651
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 792
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp