Bukefalos 28 år!

tävla lb, la o msv c

miamiSwing

Trådstartare
Har en fråga, om du tex har startat La och msv c i juni 2014 men inte godkända procent, får du starta lb o la i en annan tävling samma år? Eller blir de automatiskt att har man startat en msv c så får man inte starta lb igen? (Det gäller inte mig)
 
Du får starta LB igen:). Det med vilka klasser som får kombineras gäller meeting och i fall man blir uppklassad.
 
Om man har lyckats samla ihop 80 p får man inte starta Lokala klasser. Det är typ det. Du kan alltså rida en väldig massa lokala LA:er på 75 % utan att något händer. Men hur kul är det? ;)

(Ändring: detta gäller hästar, ponnyer har jag ingen koll på men det är typ moment 290 eller ngt sånt i Dressyr TR som man kan läsa sig till vad som gäller)
 
Om man har lyckats samla ihop 80 p får man inte starta Lokala klasser. Det är typ det. Du kan alltså rida en väldig massa lokala LA:er på 75 % utan att något händer. Men hur kul är det? ;)

(Ändring: detta gäller hästar, ponnyer har jag ingen koll på men det är typ moment 290 eller ngt sånt i Dressyr TR som man kan läsa sig till vad som gäller)

Fast de 80 poängen handlar väl inte om resultatet i %?
Eller har jag fattat fel?
 
Fast de 80 poängen handlar väl inte om resultatet i %?
Eller har jag fattat fel?
Du får poäng när du placerar dig i LA på regional nivå och uppåt. När du uppnått 80 poäng får du inte starta lokala klasser. Men rider du bara lokalt så kommer du aldrig få poäng och då spelar det ingen roll hur många % du rider på och hur många placeringar du får... Var det bättre förklarat?
 
Du får poäng när du placerar dig i LA på regional nivå och uppåt. När du uppnått 80 poäng får du inte starta lokala klasser. Men rider du bara lokalt så kommer du aldrig få poäng och då spelar det ingen roll hur många % du rider på och hur många placeringar du får... Var det bättre förklarat?

Det stämde med hur jag uppfattat saken (och nej, det finns ingen som helst risk att jag blir klassad varken hit eller dig).
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 885
Senast: hhere
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 469
Senast: zarmino
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 214
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 750
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp