Tävla med dräktig tik.

K

KaZa

Sitter och funderar på hur långt in i dräktigheten man får tävla. Lättare lydnad. Någon som vet? :)
 
Dräktig tik får inte delta i utställning, prov
eller tävling 30 dagar före valpning, beräknat
från 63 dagar efter första parningen, samt får
ej heller deltagande ske förr än 75 dagar
efter valpning.
 
Hm, då borde jag kunna tävla den 1 nov om hon paras den 25 sept? :confused: Syns det att de är dräktiga då? Har det hunnit bli runda om magen :confused: :D
Är i valet och kvalet på om jag ska betala in till tävlingen eller om jag ska strunta i det. Det är ju svårt att veta hur villig hon är för träning och tävling.
 
Tja det blir väl gränsfall va? Räknar snabbt :d Jag kommer på dygn 36 å du får bara tävla henne fram till dygn 33. Om de är tjocka då *hmm* Inte så värst tror jag. Vissa tikar kan iofs vara lite runda då...
 
Aha! Är så trött i huvudet så jag kan inte ens räkna. :o

Ja, det avgör ju saken. Då får min tös krypa ner i mattes säng och mysa istället för att tävla den dagen. :) :love:

Så får matte sympati äta godis. :angel:
 
Åh jag har legat i ide så gott som hela året. Men nästa år så :devil: Nu är jag på G...
 
NEJ - du får INTE tävla. Om tiken paras den 25/9 och tävlingen är den 1/11 så har hon gått 36-37 dagar i dräktigheten, dvs. det är bara 28-29 dagar kvar till valpning (räknat på 63 dagar). OM du ändå skulle tävla henne så kommer hennes resultat att annulleras och du som ägare kan få en varning.

Så ligg ni kvar i sängen och mys den dagen istället! :)
 
Jo, vi konstaterade att de skulle bli några dagar för mkt åt det tjocka hållet. :smirk:

Vi ska ha en mysig ligga-länge-i-sängen-och-bara-äta-utav-vårat-favvo-godis-dag. :love: :d
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
541
Senast: Elvasaga
·
Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
1 721
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Hur vet man att tiken har slutat löpa? Min tik fick sitt första riktiga löp för 2 veckor sen, hon slutade blöda efter ca 9 dagar och nu...
Svar
5
· Visningar
463
Senast: LaMagia
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp