Tävla med ensitsig vagn

klasselover

Trådstartare
Jag letar ny vagn och har hittat en vagn jag kanske ska åka och titta på, en maratongigg. Problemet är att den endast har ett säte, och sen maratonplatta. Funkar ju utan problem i maraton, men om den även ska användas i dressyr och precision så står det i TR att det ska finnas säte brevid eller bakom kusken.

Var på körtävlingarna i Ekenäs i maj som fotograf och såg då att ett ekipage med maratonvagn där groomen satt på maratonplattan. Får man tävla så? :confused: Annars är väl lösningen att försöka fixa ett avtagbart säte bak. Det handlar om lätta klasser from nästa år.

Bild på ekipaget från precisionen:
52307_1277987359.jpg


(Om ni var på tävlingarna i Ekenäs och tävlade så har jag lite bilder från dressyren och precisionen, mejla så kanske jag hittar nått! :) tovetorpehag@live.se)
 
Sv: Tävla med ensitsig vagn

Det står i TR att groomen skall sitta ner så det är ok. Man vill ju se att grommen inte "groomar" tex i precisionen. Dock är det inte så trevligt för groomen ;)
 
Sv: Tävla med ensitsig vagn

När man tävlar i en vagn med mer än ett säte, villket dom 4-hjuliga vagnarna oftast har så ska groomen sitta bak.
 
Sv: Tävla med ensitsig vagn

Jag vet om att man ska sitta längst bak när det finns fler en ett säte, problemet här nu är ju att det bara finns ett säte och ingen plats för groom. Men på bilden finns inget säte bak, utan endast groomplatta.
 

Liknande trådar

Dressyr Hej, Är det någon som vet om det är tillåtet att tävla dressyr på Antares Precision-nackstycke enligt årets TR? Det är något tvetydigt...
Svar
0
· Visningar
942
Senast: Spud
·
Körning Vår första tävling närmar sig, tro det eller ej O_o Eller ja, vi får se om vi känner oss redo att åka, vi är anmälda i alla fall till...
Svar
6
· Visningar
1 635
Senast: Seabaz
·
G
Körning I helgen startar min ponny sin första körtävling.....:eek: Det blir dressyr och maraton eftersom han måsta kvala in i...
Svar
16
· Visningar
2 958
Senast: kolblakkur
·
Körning Ni som kör små b-ponnyer vad tävlar ni med för vagnar? A-ponnyerna har ju fri vikt men som jag förstått så har b-ponnyerna 90kg som krav...
Svar
17
· Visningar
2 697
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp