Bukefalos 28 år!

Tävla med PS Jump Off träns

lisajohan

Trådstartare
Hejsan jag tycker TR är lite krångligt men stämmer det att PS Jump Off träns får man tävla i dressyr, lägre klasser om man köper till en käkrem och byter ut, tar bort metallspännet som fäster nosgrimman?
 
Hejsan jag tycker TR är lite krångligt men stämmer det att PS Jump Off träns får man tävla i dressyr, lägre klasser om man köper till en käkrem och byter ut, tar bort metallspännet som fäster nosgrimman?

Ja det får du. Ta bort snabbknäppet bara och köp till en käkrem (krävs då att du har deras pannband för att käkremmen ska kunna fästas) :)
 
på PSs hemsida står det att

"I dressyr behövs det en käkrem på alla träns förutom High Jump och Jump Off, där räknas pullbackremmen som en lågt ansatt käkrem. De träns som har ett snabbspänne för nosgrimman används utan spännet som en vanlig pullbackknäppning."

Men gå efter hur du tolkar TR, säkrast så!
Gud vad rörigt, hade helt glömt av att man inte fick tävla dressyr med vaggor heller. 😅
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 124
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 460
Senast: SiZo
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 257
Senast: Cambrie
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 767
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp