Tävlan med ungponny

F

FjordFia

Jag har en femårig fjordvalack på 137 cm, som jag hoppas komma ut och tävla några lokaltävlingar på i år. Problemet är att jag själv är över 18 år, och jag har då funderingar på hur dagens ungponnyregler ser ut. Visst kan jag hoppa som ungponny på lokal ponnytävling även om jag är över 18 år? Hur går det till inom dressyren?

Väldigt tacksam för svar.

Mvh Sofia
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tävlan med ungponny

Ja du får tävla din ungponny i Avd. b när du är över 18. Samma sak i dressyren att du rider avd b
 
Sv: Tävlan med ungponny

avd B är borttagen ur dressyr i år, du får rida utom tävlan om det inte är jättemånga starter...
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 458
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag är hoppryttare, men pga flera långvariga skador har jag inte tävlat ordentligt på två år snart. Under tiden har jag jobbat med...
Svar
17
· Visningar
1 371
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 115
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 149
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp