Bukefalos 28 år!

Tävlings kavaj!

Matilda_0000

Trådstartare
Jag ska börja tävla utanför klubben på ridskole häst nu till våren. Bland annat bohuscupen dressyr. Men jag ska även försöka komma ut på några hopp tävlingar också, då vi egentligen är starkast där. Men vi fick tyvärr inte ihop ett hopp lag i år.
Någon som har några/något tips på snygga och sköna "allround" kavajer? Gärna figur sydda och dom ska inte kosta en förmögenhet, tack. Svart eller marinblå, jag kommer dock dom flesta gångerna att ha en svart väst över. Då kanske det är snyggast med blå, eller vad tycker ni?
 
Jag tycker att vanliga "hoppkavajer" funkar finfint i dressyr. (Mycket bättre än vad dressyr-kavajer funkar i hoppning) Vet inte om det finns något som heter "allroundkavaj" riktigt.
Huvudsaken är att den är hel och ren och i rätt storlek.

Själv tävlar jag dressyr i min svarta animo-kavaj som jag också hoppar i, red tidigare i en svart Cavalleria Toscana med mörkröda detaljer som jag också tyckte om men som var aningen för stor.

På frågan gällande blått/svart så ä det en ren smaksak. Bägge funkar lika bra under svart väst enligt mitt tycke.

Det finns flera svenska dressyrryttare som rider dressyrklasser i coola "hopp kavajer".
Bara att kombinera med en plastrong och en snygg dressyrbulle i håret så är du good-to-go. :D
/Prylnörden.
 
Jag har en marinblå i lite stretchigt material från hööks. Tycker hööks stretchigare kavajer funkar fint till lite allround och är bekväma och ligger rätt bra i pris, håll utkik nu till rean så kan du säkert göra ett rätt bra klipp!
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 422
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 665
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 642
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp