Tävlingsledare

bollen__

Trådstartare
Tävlingsledare i dressyr, vad exakt gör en sådan egentligen?
Har sökt på förbundet, men inte hittat något.
Vet ni någon bra länk, eller kan någon förklara?

Tacksam för svar.!
 
Sv: Tävlingsledare

Det kan säkert variera från klubb till klubb, men huvuduppgiften är väl normalt att se till att tävlingarna fungerar som de ska. Att allt som ska fixas före, under och efter tävlingarna blir gjort i tid, oavsett om man gör det själv eller om någon annan gör det.:
Skriva proposition, skicka in till distriktet/förbundet för godkännande, skaffa domare, skaffa funktionärer, boka ridhus/ridbana, se till att underlaget är OK (harva, välta, skotta elelr vad som nu behövs göras), se till att det finna plats för publiken, ta emot anmälningar, lotta startordning, skriva och skicka ut ryttarmeddelande, skriva och trycka upp startlistor och hästlista, se till att alla funktionärer är på plats och vet vad de ska göra, skriva resultatlistor och skicka in till distriktet/förbundet, m.m.
Man behöver som sagt inte göra allt själv, men man ska se till att det blir gjort.
 

Liknande trådar

Hundträning Var på en träningstävling igår (brukslydnad) och enligt tävlingsledaren och en annan deltagare (båda erfarna) får man inte ha kedja...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: attheedge
·
Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 226
Senast: Rie
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 128
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
459
Senast: misswilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp