Bukefalos 28 år!

tävlingsnamn?

Fiorano

Trådstartare
Man får ju inte längre byta namn på sin registrerade häst, men får man tävla hästen under ett annat namn? Jag vet att det var tillåtet förr då min hästs mormorsmor, som hette Stina tävlades under namnet Brionne (inte så konstigt). Men är det tillåtet att göra så nu för tiden? Hur gör man då rent praktiskt? Anmäler man bara hästen i sitt "tävlingsnamn" och förklarar hur det ligger till i sekreteriatet eller tar man det med SvRF eller ASVH?
 
Sv: tävlingsnamn?

Jag har ingen aning om svaret men tycker det låter ganska ologiskt. Syftet med rätt namn är väl att man ska kunna söka på hästens tävlingsresultat osv och då faller ju allt... Men har det varit så förr så är det kanske inte omöjligt att det är så idag, men jag tvivlar..
 
Sv: tävlingsnamn?

OM det skulle gå att göra så, så är det nog via Ridsportförbundet och förmodligen ska riktiga namnet anges inom parentes också.
 
Sv: tävlingsnamn?

Nej, numera får en häst enbart ha ett namn det som är infört i passet, numera får man inte ens ta bort stuterinamn som man fick innan (ganska vanligt att man bla gjorde på de danska hästarna eftersom de älskar att ge hästarna så långa namn alltid med ett långt stuterinamn dessutom).
 
Sv: tävlingsnamn?

Hur skulle man bevisa att papperna man visar verkligen tillhör ens häst om man inte anmält den i rätt namn? Tror nog inte man får göra så....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 726
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 194
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 930
Senast: Hedinn
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 037
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp