Bukefalos 28 år!

Tävlingstråd för Maj

Tulip

Trådstartare
Dags för ny månad och nya tävlingar, fyll på allihop, jag tänker börja själv.
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Som sagt tänker jag börja själv även om jag först la detta i apriltråden, jag hade inte riktigt fattat att det var ny månad, tiden går så fort så här års.

Just hemkommen från min och pållens absolut första MsvB. Inget jag varit i närheten av att rida på någon annan häst och jag var verkligen toknervös. När jag startade hade den som var sämst 58% nånting och jag var helt övertygad om att vi skulle komma sist med stor marginal. Men vi fick i hop 61.63% och jag är lätt euforisk. Självklart långt ner i resultatlistan men över 60% i debuten är jag så fruktansvärt glad över att jag inte kommer att landa på flera dagar. Lite löjligt om man jämför med många av er andras resultat men just i dag tänker jag inte göra det utan ägna mig åt att vara glad.
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Åker till Forshaga på söndag, rider LB1 och LA1, testade baucherbettet idag, känns ut som om det kan vara "bettet", men synd jag inte får rida på tredelat baucher - det hade nog blivit pricken över...

Jaja, vi satsar på att det funkar till helgen ändå - trots att det är spådd snö :p
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Lite löjligt om man jämför med många av er andras resultat men just i dag tänker jag inte göra det utan ägna mig åt att vara glad.

Det tycker jag inte alls, det är nog alla saliga för som debutresultat, härligt tycker jag :banana: Grattis!
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Grattis det var väl ett helt ok debut resultat?!:banana: Hur gick det med bytena då?
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Grattis till en fin debut, vad roligt! Tror vi var på samma ställe? Men du startade när jag redan hade åkt hem...
Red alltså också en MSVB:2, det gick inte så bra, jag tycker nog ingenting gick bra :p Hästen blev rädd för att några pang bom skulle börja lasta ut på parkeringen och mamma ramlade - från mitt läge såg det ut som om hon skulle dö. Jag höll på att bryta foten i ett hål när jag gjorde i ordning hästen - haha vi skulle kanske inte ha åkt? :D
Hade en tråkig känsla, kunde inte vända åt höger när vi gick in på banan men vi gjorde det bästa av situationen. Han kröp ihop i nacken till och från, han lade ett asfint byte men det var ju inte på hjälpen och det var typ 10-15 meter för tidigt, han fattade galopp på kortsidan efter mellantraven - jamen lixom ni vet tråkiga, onödiga missar. Volterna kändes... speciella! :D
Vi red ihop 65,5% och jag konstaterar att vi har en hög lägsta nivå, får jag fram halsen och rider lite bättre tror jag mycket kommer falla på plats.
Håller med domaren om alla kommentarer, men det är bara att fortsätta kämpa :)
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Tävlade min 6 åring igår. Han va lite spänd första klassen som var en Lb.1 men det gick okey ändå. Fick placering. kom 6.a på 66,2%. i andra klassen var min känsla bättre men jag var trött och råkade göra en felridning. glömde rygga. red en LA.1 och blev placerad. kom 2.a på 66,84%.
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Stämmer nog bra att vi var på samma ställe. Jag hade en bra starttid, sovmorgon trots att det var förmiddagsklass :). Grattis till resultatet även om du inte var nöjd. Måste kännas härligt att få de procenten när man vet att man kna mycket mer. Själv är jag nöjd med allt utom förta bytet, det ska inte behöva ge 5a, men är matte spänd är det inte så konstigt att pålle också blir det. 5orna på andra bytet och på ökade traven är däremot helt i sin ordning, från vänster till höger är svårt och ökadtrav finns inte i vårt register. Sen går naturligtvis mycket att göra bättre men inget jag kan begära just nu speciellt inte med tanke på hur toknervös jag var.
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Det var väl en bra tävling!

Grattis Tulip, vilken härlig debut! :bow: Och Breccia, vad läckert att du fick de procenten trots alla galna incidenter!
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

KL

Ska iväg på söndag och Rid en LB sen Debutera i LA. Dock går inte skänkel vikningen för vänster skänkel men det får väl bli som det blir :)
Var antingen den eller LC och känner att jag inte vill rida LC längre :)
Återkommer med Resultat :)
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

kl
idag stod LA:3 o Msv C:2 på schemat.
Hästen har varit lite knackig men efter ett kiropraktorbesök så har jag kunnat trimma normalt i veckan så det fick bli tävling trots 5 cm snö på gräsmattan i morse!!

La:3 var lite oengagerat men fick ihop drygt 68% o en andraplats.
Sen i Msv C:2 fick jag in lite mera energi men de behövs mera. Galoppen som är vår starka sida var lite knackig idag, sitter lite kvar trots kiropraktor, men de brukar släppa efter ett tag så vi jobbar på.
Landade på 64% drygt och var nöjd med de då vi fick vårt andra kval till msv B.
Känslan var bättre än förra msv C vi red (då drygt 66%) men lite mera missar idag pga att vi inte kunnat finlira som vi velat.
Räckte dock till en andraplats även här.. så det blev en rolig tävling trots snöblandat regn!

Vet inte om jag vågar lägga ut film..risken finns att jag blir sågad men lovar ni att vara snälla o komma med konstruktiv kritik så låter jag klippet ligga kvar! Vet att jag är lite lång och att lädren är korta..men jag är hoppryttare o trivs med mina korta läder.. :P
http://www.youtube.com/watch?v=R8cTFYGRYMc&feature=youtu.be
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Jag och medryttarpållen var på träningstävling igår, red LB:1. Vi skrapade ihop 56,55% och på det hela taget är jag nöjd. Det blev några missar; ibland lite slarviga vägar, i skritten fick vi taktinslag två ggr (nästa gång ska jag länga tyglarna mer o bara gunga med o INTE trycka på), fick ett avbrott i galoppen när jag skulle göra en hörnpassering, tidigt avbrott i mellangaloppen.. Grundproblemet är framåtbjudningen (fick 5 på den koeff), så det får vi jobba vidare på. Nästa 'tävling' är programridning 17/5, ska bli kul! :d

_SAM_7051.jpg
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

den ser frän ut :) hur hög är den egentligen? Haha!

Jag red en B4 på Sjövillan igår, det mesta var vajko, för kort framridning = inte färdig och vi fick missar som vi typ aldrig har, taktinslag & felfattningar. Dock relativt bra känsla, mer framme och ute med halsen men det blev lite väl sävligt i galoppen. Vi fick 64% och jag vet inte riktigt vart vi hamnade haha!
Idag var vi på ryttis och red B4 igen, hade riktigt bra känsla på framridningen och det höll i sig! Lite kort i halsen men det var mest stundtals, han hade behagligast energi idag av veckans tre starter! Mjuk, smidig, lydig. Bakdelsvändningarna blev katastrofer men annars genomgående stabilt och trevligt, 66,3% och en sjundeplacering i tufft startfält om jag får säga det själv... Den som vann hade 75% ;)
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Va fina ni var! :) Stort grattis till placeringarna!

Tulip: Härlig debut för er! Det är just så man ska göra :), gå in på sina egna premisser och mål och glädjas över om man upplever eller tom överträffar dom! Grattis till att ni överträffade erat mål! :bump:

dressyrteamet: Vilka jämna o fina % ni fick ihop, bra jobbat!

Breccia: Grattis, bra höjning! :)

aprilia: Fin uppförsbacke på bilden, häftigt tecknad!


*kl*
Igår red jag en regional St George i Dagstorp, blev en del missar, så var inte direkt nöjd med min prestation efteråt. Trots detta så fick vi ihopa 66,4% och knep en 5e placering - överaskad minst sagt! Och glad!

Idag debuterade vi svår klass - Intermediaire I (nationell). Riktigt nöjd med ritten! :bump: Tabbade mig inför första piruetten bara genom att sitta om i sadeln vilken hon missförstod och gjorde att bägge piruetterna blev spända. Däremot klarade jag av att räkna till de 7 bytena i vartannat, har varit himla svårt men satte det på banan - stolt! :D
Väldigt taggad inför nästa Int I-start! :banana:

Film från dagens ritt!
http://www.youtube.com/watch?v=F9BTZ94kvSI&list=UUsmgxS2dcjd-CWcdfkyfSDA&index=1&feature=plcp
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

KL

Idag har min 6-åring startat sitt livs första dressyrtävling. Det var lite läskigt och han undrade nog vad i hela friden jag hade tagit honom till för ställe med hästar och transporter överallt.

Vi gjorde en OK runda, några missar och lite halvtaskiga vägar då han inte riktigt ville gå förbi alla saker runt banan..

Men han var duuuuuuuuuuuktig :love:

65,17% i LB:1 och vinst i klassen!!!!!!! Så vi fick träna på ärevarv (det tog vi i skritt/minitrav) och att ha rosett på tränset (ve och fasa).

dsc_2179_201524436.jpg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
330
Senast: movi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Lady_S
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
547
Senast: shebeen
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 467
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp