Bukefalos 28 år!

Tävlingstråd för Maj

Sv: Tävlingstråd för Maj

Idag åkte vi till Nordhallan och red en Msvc1 och Norpan skötte sig finfint och vi red ihop och fick 66.59% och det gav en 4e placering :bump::bump: Vår första placering i Msvc så det kändes riktigt riktigt skoj! Extra kul var att Norpans uppfödare var på plats och kollade :)
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Grattis vad roligt!

Var själv och tävlade gravida kompisens häst idag igen. Red LB:2 på Sollentuna RK. Skrapade ihop 64,67% fast känslan var typ 60%. Han var lite tittig bitvis men vi hade inga direkta missar. Är bara 5:e gången jag rider honom så det är kul att det funkar bra. Blev femteplacerad så vi fick åka hem med rosett :D
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Nu borde väl egentligen den här tråden vara inaktuell då det varit juni i en vecka. ;)

Jag var i väg förra helgen och red en LB:3. Framridningen var en lerpöl och hästen stod emot väldigt i början. Men väl inne i ridhuset så släppte det och hon kändes rätt fin i collecten.
Sen spände hon till lite för mycket i programmet men släppte allt eftersom. Gjorde grymma ökningar och fick några åttor. Men sen tog hon inte galoppskänkeln i sista galoppen. Så bedömningen var från 3 till 8 och vi slutade på 62.42% Stämde rätt bra överens med känslan.
Men jag är skitnöjd då Jag red bättre än vanligt och dessutom andades. :D
Konkurrensen var dessutom stentuff med massa duktiga ekipage. Många hade över 70%.
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Ha ha ha ha ja du har så rätt :D Själv tänkte jag inte ens att det var i majtråden jag skrev ;)

Appråpå fel månad, vår klubb ska ju ha en kvällsdressyr i Juli som vi råkade döpa till Junidressyren... Från början var det meningen att den skulle gå i juni men vi hade missat att det var verksamhet på kvällen så vi fick flytta på den till 2-3 juli och då vi redan hade förberett propositionen så när den skickades i glömde vi att ändra månad ;) Så varför inte rida en junidressyrtävling i juli :angel:
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Tack för påminnelsen, tiden springer alldeles för fort just nu. Ny tråd finns.
 

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
547
Senast: shebeen
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 466
Senast: Manji
·
Tjatter Jag tänkte att det inte smakade lika gott som tidigare när jag nyligen smakade en bit After Eight. Nu läser jag att de tydligen börjat...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 251
Senast: Hellhound
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
655
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp